زمان : 02 Dey 1388 - 18:23
شناسه : 20606
بازدید : 5936
ساختارجدید تشکیلاتی وزارت آموزش‌وپرورش تصویب شد ساختارجدید تشکیلاتی وزارت آموزش‌وپرورش تصویب شد

ساختارجدید تشکیلاتی وزارت آموزش‌وپرورش تصویب شد


یزدفردا "در ساختار جدید «معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش» به دو معاونت جداگانه «آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی» و «آموزش راهنمایی و متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای» تقسیم شده است.

سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش از تصویب ساختار جدید تشکیلاتی وزارتخانه متبوع پس از تبدیل نظام تحصیلی کشور به دو دوره شش ساله خبر داد.
به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا محمدعلی غفاری ، با اعلام جزییات تصویب ساختار جدید تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: پس از تصویب تغییر ساختار دوره‌های آموزشی و تحصیلی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رییس‌جمهوری در نیمه دوم آذر ماه به دو دوره شش ساله آموزش «ابتدایی» و «راهنمایی و متوسطه»، مقرر شد که نمودار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش نیز متناسب با ساختار جدید دوره‌های آموزشی طراحی و تصویب شود.

تقسیم معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به دو معاونت جداگانه
وی با اشاره به جزییات تغییرات به وجود آمده در ساختار جدید تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش که 24 آذر ماه به تصویب رسیده است، عنوان کرد: در ساختار جدید «معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش» به دو معاونت جداگانه «آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی» و «آموزش راهنمایی و متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای» تقسیم شده است.
سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ساختار تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش به امضای حاجی‌بابایی ـ وزیر آموزش و پرورش ـ و دکتر فروزنده ـ معاونت رییس‌جمهوری ـ رسیده است، خاطرنشان کرد: چارت جدید تشکیلاتی وزارتخانه هنوز ابلاغ نشده است، اما با توجه به تصویب جزییات آن این ساختار تشکیلاتی در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

تشکیل مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش برای اولین بار
غفاری در ادامه بیان کرد: همچنین در ساختار تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش چند اداره کل در سطح مرکز ارتقا داده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ارتقای «اداره کل امتحانات» به «مرکز سنجش آموزش و پرورش» به عنوان اولین مرکز جامع سنجش در تاریخ ساختار تشکیلاتی آموزش و پرورش است.
او در این باره گفت: پیش از این، صرفا برنامه‌ریزی‌ امتحانات در حوزه کاری اداره کل امتحانات آموزش و پرورش جای می‌گرفت، اما با ارتقای این اداره کل به مرکز، مباحثی چون بررسی نیروها، روش‌های تدریس، محتوای کتب درسی و بخش‌های مختلفی از آموزش و پرورش با سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خاص در زیرمجموعه مرکز سنجش آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

ایجاد مرکز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور
غفاری همچنین از ایجاد «مرکز جامع آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور» خبر داد و در تشریح جزییات آن، گفت: «دفتر همکاری‌های بین‌الملل آموزش و پرورش» و «دفتر مدارس خارج از کشور» در ساختار جدید تشکیلاتی جدید وزارت آموزش و پرورش ادغام شده‌اند تا با انتصاب یک قائم‌مقام تحت عنوان «قائم مقام امور آموزش و پرورش خارج از کشور»، این مرکز به طور مستقیم تحت نظر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اداره شود.

تشکیل مرکز جامع اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش
سرپرست معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش همچنین از تشکیل «مرکز جامع اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش» خبر داد و یادآور شد: پیش از این اطلاع‌رسانی از مسایل آموزش و پرورش صرفا از طریق اداره کل روابط عمومی وزارتخانه متبوع صورت می‌گرفت، اما با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف در مورد مسایل آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی جامع آموزش و پرورش از این پس جایگزین روابط عمومی این وزارتخانه خواهد بود.

ارتقای دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی آموزش و پرورش به مرکز آموزش نیروی انسانی
این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنین از ارتقای «دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» به «مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فن‌آوری» خبر داد و تاکید کرد: با ارتقای سطح دفتر ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی به مرکز قطعا برنامه‌های ارتقای مهارت فرهنگیان بهتر از قبل پیگیری خواهد شد.

تعیین پست قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ستادی و استان‌ها
تعیین قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ورزش مدارس
غفاری همچنین از تعیین دو قائم مقام جدید دیگر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و توضیح داد: در ساختار جدید تشکیلاتی، پستی به عنوان «قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ستادی و استان‌ها» تعیین شده است، تا از این پس رسیدگی به امور داخلی وزارت آموزش و پرورش در سطح ستادی و سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور بهتر صورت گیرد.
وی افزود: همچنین با تصمیم شخص وزیر آموزش و پرورش و اهمیتی که ایشان برای توسعه ورزش در سطح مدارس سراسر کشور قائل هستند، پست قائم مقامی تحت عنوان «قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور ورزش» تعیین شده است.

اجرای ساختار جدید تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال
این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش در پایان در پاسخ به زمان اجرایی شدن چارت جدید تشکیلاتی بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور، تصریح کرد: با عزم راسخی که وزیر آموزش و پرورش برای بهبود ساختار آموزش و پرورش متناسب با نیاز موجود دارند می‌توان اعلام کرد که این ساختار جدید در آینده‌ای نه چندان دور و احتمالا قبل از پایان سال به اجرا گذاشته می‌شود.

یزدفردا