زمان : 02 Dey 1388 - 18:07
شناسه : 20601
بازدید : 7735
اطلاعيه بانك مركزي:  مردم از نوشتن یا مهر زدن بر روی اسکناس خودداری كنند اطلاعيه بانك مركزي: مردم از نوشتن یا مهر زدن بر روی اسکناس خودداری كنند

اطلاعيه بانك مركزي:

مردم از نوشتن یا مهر زدن بر روی اسکناس خودداری كنند


یزدفردا "اسکناس جزء سرمایه‌های ملی است و مردم در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول نمایند * به عموم مردم توصیه می گردد که از نوشتن و یا مهر زدن بر روی اسکناس جداً خودداری نموده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند

بانك مركزی در اطلاعیه ای اسکناس را جزء سرمایه‌های ملی عنوان كرد و از مردم خواست در حفظ و نگهداری آن كوشا باشند.
در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که اسکناس‌های منتشره جز سرمایه‌های ملی است،‌لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری ان دقت کافی مبذول نمایند.
شایان ذکر است، بانک مرکزی سالانه به طور متوسط 600 الی 700 میلیون برگ اسکناس های فرسوده را امحاء و به جای آن اسکناس نوچاپ و جایگزین می نماید . هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط 300 الی 400 ریال می باشد ، چنانچه این مبلغ در تعداد اسکناس‌های امحا شده در سال ضرب گردد مبلغ قابل توجهی خواهد شد که با ین مبلغ می توان ده‌ها مدرسه ،‌بیمارستان، و ... در سطح کشور به بهره‌برداری رساند، بنابرانی وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روز مره می باشد .
متاسفانه بعضاً مشاهده می شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارت و جملاتی بر روی اسکناس ‌های رایج نموده یا آن را ممهور به مهر های گوناگون می نمایند . نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش ، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می گردد از اینرو به عموم مردم توصیه می گردد که از نوشتن و یا مهر زدن بر روی اسکناس جداً خودداری نموده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند .
بدیهی است دارنده این گونه اسکناس ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس ها اقدام نمایند.

یزدفردا