زمان : 02 Dey 1388 - 17:46
شناسه : 20595
بازدید : 7339
میرحسین موسوی برکنار و علی معلم رییس فرهنگستان هنر شد میرحسین موسوی برکنار و علی معلم رییس فرهنگستان هنر شد

میرحسین موسوی برکنار و علی معلم رییس فرهنگستان هنر شد


یزدفردا "شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سه شنبه شب خود "علی معلم دامغانی" را به عنوان رییس جدید فرهنگستان هنر انتخاب کرد تا به جای "میرحسین موسوی" این نهاد را هدایت کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سه شنبه شب خود "علی معلم دامغانی" را به عنوان رییس جدید فرهنگستان هنر انتخاب کرد تا به جای "میرحسین موسوی" این نهاد را هدایت کند.
به گزارش یزدفردا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت  ،‌ دکتر "محمدرضا مخبر دزفولی" دبیر و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب همچنین به عضویت سه نفر از صاحبنظران و هنرمندان برای عضویت در فرهنگستان هنر رای دادند.
وی این افراد را جهانگیر الماسی ، مصطفی رحماندوست و مهدی کلهر معرفی کرد.
میرحسین موسوی از سال 1377 و زمان تاسیس فرهنگستان هنر در رأس این فرهنگستان قرار داشت.
مخبر دزفولی یکی دیگر از مصوبات جلسه سه شنبه شب این شورا را تصویب چند بند و بخش از موضوع بازنگری سیاست های چاپ و نشر کتاب برشمرد و گفت: در جلسه امشب پیشنهاد شورای عالی آموزش وپرورش درباره بازنگری در مقاطع تحصیلی هم اعلام وصول شد.
وی با تاکید بر اینکه نظام کنونی آموزش و پرورش کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: تغییر و اصلاح و بازنگری در نظام آموزش و پرورش با توجه به شرایط امروزی جزء مواردی است که باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.
سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اصل تحول در نظام آموزشی کشور جزو اولویت های تصریح شده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر همین اساس اعضای شورای عالی آموزش و پرورش پس از تصویب پیشنهادات خود، آن را برای تصمیم گیری نهایی و بررسی دقیق به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده اند .
وی گفت: این پیشنهاد شورای عالی آموزش و پروش در کمیسیون های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نهایتا در این شورا تصمیم نهایی اتخاذ می شود .
دبیر و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد مدتی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی بوده و به مراحل پایانی رسیده است .
وی با اشاره به اینکه تا اتمام اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی بررسی چند بند دیگر لازم است، افزود: در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی را به پایان می رسانیم .
بر اساس مصوبه دو هفته پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و بمدت چهار سال انتخاب خواهد شد که قابل تمدید نیز خواهد بود.
مخبر دزفولی همچنین درباره نقشه جامع علمی کشور گفت: فعالیت های تخصصی و تشکیل کمیته نهایی سازی و همچنین تلفیق اسناد قبلی نقشه جامع علمی کشور به اتمام رسیده و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است .
وی ابراز امیدواری کرد ساز و کار نقشه یادشده برای ابلاغ نهایی بزودی طی شود چرا که کار تخصصی و کارشناسی و تدوین آن به پایان رسیده و به صورت مستند و مجلد در اختیار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسات آتی شورا درباره نهایی شدن آن و مراحل ابلاغ نقشه جامع علمی کشور تصمیم گیری خواهد شد.
رئیس جمهور که صبح امروز در دور سوم سفرهای استانی به شیراز رفته بود امشب برای شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تهران آمد و قرار است تا ساعات دیگر به شیراز بازگردد.

یزدفردا