زمان : 29 Azar 1388 - 21:55
شناسه : 20559
بازدید : 6013
پاسخگوئی همراه با تهدید میراث فرهنگی به خبرگزاری مهر ،تابناک و یزدفردا پاسخگوئی همراه با تهدید میراث فرهنگی به خبرگزاری مهر ،تابناک و یزدفردا

پاسخگوئی همراه با تهدید میراث فرهنگی به خبرگزاری مهر ،تابناک و یزدفردا


در پی انتشار خبر :ماجرای سرقت گنجینه‌ های تاریخی ندوشن/ مسئولان تکذیب می کنند در خبرگزاری مهر و سایتهای یزدفردا و تابناک که حاوی گزارشی همراه با مصاحبه رئیس سازمان میراث فرهنگی استان  و ادله ای که قطعا با ادله اگر پاسخ داده می شد فرصتی برای معرفی آثار فرهنگی استان و شهر ندوشن رایگان در اختیار سازمان قرار گرفته بود و به نوعی این حق قانونی رسانه که بایستی چشم بیدار جامعه باشد ،به رسمیت شناخته می شد .

اما سازمان محترم میراث فرهنگی استان یزد تکذیبیه ای همراه با تهدید به رسانه ها ارسال نمودند که علاوه بر این که شبهات مطرح شده بی پاسخ ماند بلکه تداعی کننده این است که مدیران ،رسانه هائی را که تنها خبر های تنظیم شده مورد تائید مدیران را منتشر نمایند، می خواهند نه رسانه هایی که مشکلات و نواقص را هم منتشر نمایند ،به هر حال بهترین قاضی افکار عمومی است که هم گزارش را می خواند ،هم پاسخ  مسئولین محترم را .

در پایان امیدوارو خرسندیم که گنجینه های گرانبهای تاریخی ندوشن در ندوشن به درخشد! نه در حراجی های آنور آب !!


مدیرمحترم خبرگزاری مهر، سایت تابناک، سایت یزد فردا


با سلام و احترام

پیرو درج گزارش خبر با عنوان (ماجراي سرقت گنجينه‌‌هاي تاريخي ندوشن) به اطلاع می رساند،‌ اين خبر از اساس کذب محض است.

رسانه‌هاي همگاني از جمله خبرگزاري‌ها و سایتها با انتشار اخبار درست و واقعي مي‌توانند اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را در تحقق اهدافش که همان حفظ و نگهداری از مواریث پیشینیان و معرفی آن به دیگران است، بيشتر نزديک کنند بنابراين رعايت اخلاق حرفه‌اي در رسانه‌ها و دقت و صحت در انتشار اخبار بسيار ضروري و مهم است.

بر این اساس انتشار خبری ناقص یا کذب در دیگر رسانه ها بدون پیگیری از صحت و سقم خبر می تواند موجب تشویش اذهان و سوء استفاده متخلفان گردد.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد حق پيگيري قانوني اين خبر کذب را براي خود محفوظ دانسته و از طريق مراجع قانوني براي برخورد با شايعه‌سازان اقدام خواهد کرد.

خواهشمند است نسبت به انتشار این تکذبیه در اسرع وقت دستور فرمایید.


روابط عمومي

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد