زمان : 18 Azar 1388 - 00:40
شناسه : 20320
بازدید : 6171
هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز برگزار شد هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز برگزار شد

هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز برگزار شد

یزدفردا "هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز با حضور محمود عالیشوندی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، امام جمعه ، فرماندار و اکثریت اعضا در محل سالن کنفرانس ادارهفرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین برهان ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز ، با عرض خیرمقدم به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبریک عید سعید غدیرخم ، نکاتی در خصوص غدیر و موضوع ولایت پذیری و ولایت مداری متذکر گردید.
در ادامه جلسه محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با تقدیر و تشکر از امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی مهریز بدلیل تشکیل مستمر و مؤثر جلسات شورا در این منطقه ، اهتمام هرچه بیشتر اعضای شورا در رابطه با ایجاد کارگروه های مرتبط با شورا برای آسیب شناسی و تصمیم گیری مناسب جهت رفع مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی شهرستان را خواستار شد.
وی همچنین از طرح شناسایی مزیت های نسبی شهرستان در عرصه های مختلف برای بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت های مثبت فرهنگی مخصوصاً ظرفیت دینی مذهبی ، ملی و سنتی مهریز در راستای جهت دهی و ساماندهی مسائل فرهنگی بعنوان یکی از اولویت های کاری شورا یاد نمود.
تصمیم گیری در زمینه ارائه راهکارهای مناسب برای کیفیت بخشی به مراسم عزاداری های محرم و صفر در قالب برگزاری همایش مسئولین و دست اندرکاران هیئات مذهبی و نیز اجرای کارگاه های آموزشی مخصوص مداحان و نوحه خوان ها و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای این مراسم معنوی و همچنین آسیب شناسی مراسم عزاداری در این ایام از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

یزدفردا