زمان : 18 Azar 1388 - 00:29
شناسه : 20315
بازدید : 4623
سكوت بي معناي برنامه ورزش تابان دربرابر كتك خوردن خبرنگارش :چرا صدا و سيما يزد سكوت كرده است ؟ سكوت بي معناي برنامه ورزش تابان دربرابر كتك خوردن خبرنگارش :چرا صدا و سيما يزد سكوت كرده است ؟

سكوت بي معناي برنامه ورزش تابان دربرابر كتك خوردن خبرنگارش :چرا صدا و سيما يزد سكوت كرده است ؟


یزدفردا "هفته گذشته خبرنگار و تصوير بردار صدا و سيما در پايان ديدار تيم هاي فوتسال جام جم و بنياد مسكن شيراز از سري مسابقات ليگ دسته اول كشور، توسط مديرعامل باشگاه جام جم يزد مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند كه در نهايت هم دوربين صدا و سيما شكست و هم حرمت خبرنگار.

كارگردان ورزش تابان و عوامل صدا و سيما هم كه حاضر و ناظر اين افتضاح بودند در برابر اين حرمت شكني سكوت كرده و در برنامه اختصاصي ورزش تابان كه يكشنبه ها از شبكه استاني پخش مي شود از انعكاس تصاوير ضبط شده اين جنجال خودداري كردند.

سكوتي كه هيچ معنايي جز بي اعتنايي و ساده گذشتن از حرمت شكسته شده خبرنگار نداشت و همچنين از اين پس هيچ تضميني وجود نخواهد داشت كه خبرنگاران در اماكن شلوغ ورزشي مورد حمله حتي تماشاگران قرار گيرند.

اگر مي خواهيم در جامعه ورزش كشور حرفي براي گفتن داشته باشيم بايد روحيه انتقاد پذيري را نزد مديران ورزشي امان بالا ببريم.

همچنين در كنار همه رسانه هاي نوشتاري صدا و سيما نقش مهمتر و موثرتري را مي تواند ايفا كند كه متاسفانه تابحال اينگونه نبوده است.

برنامه 45 دقيقه اي ورزش تابان كه هفته اي يكبار پخش مي شود بيشتر به تبليغ تربيت بدني پرداخته و چشم پوشي از بيشتر مشكلات ورزشي استان را در دستور كار قرار داده است.

اينكه آيا دخيل بودن كارگردان اين برنامه ورزشي به عنوان بازنشسته اداره تربيت بدني و مديركل سازمان صدا و سيما يزد به عنوان رئيس هيات واليبال استان يزد در اين تصميم نقش داشته و يا دارد از خودشان بايد پرسيد اما براستي چرا با همه مشكلاتي كه در فوتبال و ورزش يزد كم هم نيست، اين برنامه هفته اي 45 دقيقه اي به تشويق و تبليغ سياست هاي نه چندان درست اين مجموعه اداري مي پردازد.

با تغيير مديريت در راس برنامه ورزشي شبكه استاني يزد، انتظار مي رفت اين برنامه 45 دقيقه اي چهره اي چالشي تر به خود بگيرد و مشكلات و مسائل زيادي را مورد بررسي قرار دهد اما با اين تغيير نه تنها چنين اتفاقي نيافتاد بلكه موضع مديران اين شبكه ورزشي از آنچه بود هم يكطرفه تر شد.

آيا در حقيقت ورزش و تيم اول فوتبال استان ما (تربيت) هيچ مشكلي ندارد؟

اين تيم در اين فصل چند بازيكن مصدوم و ناكارآمد به خدمت گرفته و چقدر مشكل دارد؟

اگر اينگونه است چرا هرساله در پايان فصل به جاي صعود به ليگ برتر در جدول رده بندي نزول داشته است؟

چند درصد از مديران ورزشي ما دوشغله و يا چند شغله هستند؟

و پرسش هاي بي جواب ديگري كه هيچوقت به جواب درستي درباره آنها نرسيديم.

اگر اين برنامه تلوزيوني چالشي تر مي بود و مشكلاتي كه ورزش ما را به سوي عقب رهنمون مي كند را با كارشناسي دقيق تر مورد بررسي قرار مي داد شايد مديران ورزشي ما كمي به خودشان آمده و در رفع اين ابهامات فكر چاره اي مي كردند.

و  سئوال اساسی :هرچند که یزدفردا در برابر افتضاح سناریو سازمان انتقال خون توسط شبکه تابان فریاد ها را انعکاس داد و صدا و سیما که  رسانه ملی است و پاسخگوئی مسئولین دربرابر خود را فریاد می زند و هرکه را بخواهد مورد بازخواست قرار داده و اگر پاسخ ندهد متهم به عدم پاسخگوئی می شود، با سکوت در برابر همه فریادها و تاکید بر اشتباه خود با آبروی یزد و یزدیها بازی کرده و یک مدیر و پزشک یزدی را همچو کردان نابود و خانه نشین کرد آیا نمی توانست برای دفاع از یک خبرنگار خود ،صحنه هتاکی یک مدیر باشگاه را منتشر نماید ؟
  هتاکی به خبرنگار صدا و سیما  ،هتاکی به جامعه زحمتکش عرصه اطلاع رسانی بوده و امیدواریم مسئولین امر در پی احقاق حق این خبرنگار باشند وآیا براستی مدیران شبکه تابان فکر می کنند که چند درصد مردم استان به این رسانه اعتماد داشته و چند درصد معتقدند که صدا و سیمای مرکز یزد تنها مرکزی برای ساخت رپرتاژ آگهی ارگانهای دولتی بوده و در این راه هر چه که فدا شود مهم نخواهد بود حتی اگر آن چیز اعتماد مخاطبان و خبرنگاران خدوم این سازمان باشند  .


یزدفردا