زمان : 11 Azar 1388 - 17:52
شناسه : 20238
بازدید : 5503
شگرد جدید مشاوران املاک:بنگاه ماشین لوکس +کلاس محله+ ملک=اجاره نجومی ! شگرد جدید مشاوران املاک:بنگاه ماشین لوکس +کلاس محله+ ملک=اجاره نجومی !

شگرد جدید مشاوران املاک:بنگاه ماشین لوکس +کلاس محله+ ملک=اجاره نجومی !

یزدفردا "در پاسخ به مشتری‌ها برای توجیه این اجاره‌بهای نجومی می‌گوید: «ملک مورد نظر در محله‌ای است که دو نمایشگاه اتومبیل خارجی در آن قرار دارد و خودروهای خارجی پارک شده در آن، کلاس محله و ملک را بالا برده است!»
برخی بنگاه‌های مسکن برای اینکه نواقص آشکار یک واحد مسکونی نظیر نداشتن پارکینگ، آسانسور، تراس و انباری را از ذهن خریدار پاک کنند، به روش جدیدی برای بازاریابی روی آورده‌اند.

دنیای اقتصاد نوشت:

یکی از این روش‌ها، تشریح موقعیت تجاری محله است. بنگاه‌داری در محله سهروردی شمالی نرخ اجاره یک واحد مسکونی معمولی که بدون پارکینگ و آسانسور است را 8‌ میلیون رهن و 800‌ هزار تومان اجاره تعیین کرده و در پاسخ به مشتری‌ها برای توجیه این اجاره‌بهای نجومی می‌گوید: «ملک مورد نظر در محله‌ای است که دو نمایشگاه اتومبیل خارجی در آن قرار دارد و خودروهای خارجی پارک شده در آن، کلاس محله و ملک را بالا برده است!»

این در حالی است که مردم معمولا برای خرید یا اجاره واحد مسکونی مورد نظر خود، معیارهایی برای انتخاب دارند. برای مثال داشتن پارکینگ، انباری، شومینه، پکیج، آسانسور، بالکن و غیره برای یک واحد مسکونی را می‌توان جزو معیارهای معمول و اولیه ورود هر خریدار یا حتی مستاجر به یک بنگاه مسکن برای جستجوی ملک مورد نظر دانست.

اما برخی از مشاوران املاک با نبود یکی از همین امکانات اولیه برای واحدی که مورد پسند خریدار یا مستاجر قرار گرفته است، سعی در گمراه کردن آنها دارند، زیرا این دسته از مشاوران املاک همیشه در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن مشتری خود را از دست ندهند و کمبودهای یک واحد مسکونی را با دیگر مسائل جانبی تامین کنند.

برای مثال مالک یک واحد مسکونی 58 متری در خیابان سهروردی شمالی در طبقه چهارم، بدون پارکینگ، انباری و آسانسور برای اجاره با مبلغی معادل 8 میلیون تومان ودیعه و 800‌ هزار تومان اجاره ماهانه به مشاور املاکی سپرده است.

اما این مشاور املاک از آنجایی که قصد دارد کمبود امکانات رفاهی این واحد مسکونی را با دیگر مسائل جانبی بپوشاند، تبلیغ دو نمایشگاه اتومبیل سرنبش کوچه را می‌کند که تمام ماشین‌های داخل این دو نمایشگاه از بنز‌های آخرین مدل اشباع شده و به همین خاطر منظره بسیار شیکی را برای رهگذران این کوچه فراهم کرده است و یکی دیگر از تعریف‌هایی که این مشاور املاک در رابطه با ملک سپرده شده به زبان می‌آورد موقعیت قرارگیری این ملک است؛ چراکه فرعی‌های خیابان سهروردی شمالی از لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین کوچه‌های این منطقه نسبت به سایر فرعی‌های دیگر است.

در این مرحله اولین نکته‌ای که به ذهن مستاجر می‌رسد حتما این است که مبلغی را که جهت ودیعه و اجاره می‌پردازد، بیشتر در ازای منظره ابتدای کوچه (نمایشگاه ماشین) و کیفیت فرعی‌های سهروردی شمالی خواهد بود. البته به نظر می‌رسد خریداران و مستاجران در بازار مسکن به مسائل با اهمیت‌تری نسبت به دو نمایشگاه اتومبیل با ماشین‌های آخرین مدل توجه داشته باشند.

یزدفردا