زمان : 09 Azar 1388 - 21:50
شناسه : 20193
بازدید : 4518
ما و 16 آذر امسال ما و 16 آذر امسال

ما و 16 آذر امسال

یزدفردا "احسان عابدی "کم کم بوی ۱۶ آذر و روز دانشجو به مشام می رسد.

هرساله نزدیکای این روز مهم٬ برخی جریانات اپوزیسیون در دانشگاه ها به بهانه های مختلف دست به اقداماتی مانند تجمعات غیر قانونی٬ تعطیل کردن کلاس ها٬ پخش شب نامه ها و ... می زنند تا به نوعی وجود خودشان را ابراز نمایند! و بعضا در دانشگاه های مرکز دست به ناآرامی و اغتشاش هم می زنند.



امسال اما ۱۶ آذر رنگ و بویی دیگر یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری و حوادث ناگوار پس از آن که با فرماندهی استکبار و بازیگری خائنین وطنی روی داد٬ صحنه تازه ای برای جریان های اپوزیسیون رقم زده است. اگر هرسال خرده جریان های مارکسیستی و لیبرالی و التقاطی صحنه گردان ناآرامی های ۱۶ آذر بودند٬ امسال با عده ای طرفیم که ادعای دلسوزی نظام و انقلاب و حتی ولایت فقیه داردند٬ اما در عمل چیزی غیر از آن هستند!

اگر در گذشته عده ای علناْ خواهان جمهوری دموکرات و برچیده شدن ولایت فقیه و ... بودند( که در شعارها و نطق های تجمعات شان مشخص بود ) امسال عده ای پیدا شده اند که با تفسیرهای شخصی و نادرست از انقلاب و امام راحل(ره) و البته به دلیل عدم بصیرت٬ ظاهراْ منتقد ولی فقیه و رفتار نظام پس از انتخابات هستند٬ اما باز هم پشت پرده را که نگاه می کنی٬ رد پای همان جریانات لیبرال و ضد نظام را به وضوح خواهی دید!!

این خرده جریانی که در انتخابات و در لوای حامیان میرحسین موسوی به وجود آمده٬ گرچه متاسفانه تمام صحنه گردانانش از سابقه داران همین مملکت و نظام هستند٬ اما هرچقدر بخواهی دست های آمریکا و صهیونیسم را در پس رفتارهایشان نبینی٬ نمی توانی!!!



می دانم! حضرت آقا هم فرموده اند که نباید هرکس را به خاطر یک اشتباه منافق خواند و ...٬ اما مساله این است که نفوذ استکبار در بین این خرده جریان چنان نرم و نامحسوس است که به سختی می توان آن را (حداقل) به دیگران و خودشان نشان داد.

بگذریم... بحث چیز دیگری است!

خلاصه در ۱۶ آذر امسال با تفکر خیلی جدیدی روبه رو نیستیم٬بلکه با تاکتیک و روش های جدیدی رو به رو شده ایم که امثال آن را در سردادن شعار " الله اکبر " ٬ نه غزه نه لبنان...٬ یا حسین میرحسین٬ بازی با برخی جملات و کلیدواژه های امام و ... در جریان پس از انتخابات مشاهده کردیم.

علی الظاهر حضرات قصد دارند با مظلوم نمایی های تکراری و با استفاده از گفتمان دروغین دینی و انقلابی(!) به جنگ نرم علیه فضای دانشگاه ها بروند.

اما آنچه که مسلم است٬ این است که تا کنون تمامی تلاش های این خرده جریان به برای به صحنه کشاندن دانشجویان به بن بست خورده و هنوز نتوانسته اند پشتوانه دانشجویی برای خود ایجاد کنند.

پیش بینی بنده از ۱۶ آذر امسال این است که بازهم آقایان با مشکل کمبود طرفدار مواجه شده و به دنبال یافتن راهی برای تاثیرگذاری در ذهن دانشجو می گردند که پخش شب نامه ها و نشریات غیر قانونی از اقدامات احتمالی آنها خواهد بود.



یزدفردا