زمان : 07 Aban 1403 - 07:46
شناسه : 201712
بازدید : 1229
طرح عدم غافلگیری طنز؛ طرح عدم غافلگیری یزدفردا: فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت گفت: بارها تأکید شده که مردم درباره افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد و اگر موضوع افزایش قیمت به نتیجه برسد، این مسأله را با مردم مطرح می‌کنیم و بدون هماهنگی با مردم کاری انجام نخواهد گرفت.

دکتر حمزه رضایی: باید به سخنگوی دولت احسنت و دست مریزاد گفت که نگاهش به این اتّفاق نامیمونِ “غافلگیری” عالمانه و حکیمانه و خردمندانه است.

حکمت ایشان را بنازم که با تاکید بر عدم غافلگیری مردم، انگشت را گذاشته است آنجایی که باید بگذارد!

مشکل ما قطعاً گرانی و تورّم و فقر و اختلاس و این قبیل مسائل ریز و درشت پیش پا افتاده نیست، مشکل اصلی ما در طول این سال ها همانا مسئله “غافلگیری”و متوجه شدن رئییس جمهور در صبح جمعه است!

و حالا که به میمنتی و مبارکی، اعلام شده است که در باب گرانی بنزین، ما را غافلگیر نمی فرمایند، باور کنید ما از شعف و شادی این اتّفاق فرخنده، در پوست خود نمی گنجیم، زیرا رجای واثق داریم که این سنت نوپای عدم غافلگیری که به همّت دولت فخیمه قرار است اجرا شود، پیش دراّمدی خواهد شد بر همه اتفاقات مبارک و نامبارکی که در اینده قرار است اتّفاق بیفتد…

اظهر من الشّمس است که ما در مقابل معضلات و مشکلات ریز و درست اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و معیشتی و غیر معیشتی، خم به به ابرو نمی آوریم، و اگر از آسمان سنگ هم بر سرمان ببارد، کک مان نمی گزد، و آن را به هیچ جای مان حساب نمی کنیم، منوط به اینکه دچار پدیده غافلگیری نشویم و این سنگ ها به تدریج و آرام آرام و با طمانینه بر سرمان نزول اجلال بفرمایند!

حتماً قضیه پخته شدن قورباغه را در دیگ آب سردی که آرام آرام به جوش می آید، شنیده اید. ان بینوا مطلقاً تغییر دمای تدریجی را حس نمی کند و زمانی هم که متوجّه قضیه می شود، کار از کار گذشته است و دیگر توانی برای نجات خود ندارد. این همان قانون مبارک عدم غافلگیری کذایی است که باید به فال نیک گرفت.

البتّه این غافلگیری لعنتی را نه تنها ما عوام به کرّات تجربه کرده ایم، که حتّی بعضی از مقامات فرهیخته نیز در همان باب بنزین کذایی، آن هم در یک روز مبارک جمعه تجربه کرده اند و می توانند عمق این دَردِ هُم فی خالدون سوز را، خودشان هم شهادت دهند.

زیاده عرضی نیست به جز دعای خیری که باید پیوسته بدرقه راه مسئولان گرامی باد که پیوسته سایه شان بر سر ما مردم مستدام است و با این طرح عدم غافلگیری شان، مستدام تر هم می شود…الهی امین