زمان : 07 Azar 1388 - 22:52
شناسه : 20164
بازدید : 4828
نماینده مردم اردکان بر نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور تاکید نمود نماینده مردم اردکان بر نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور تاکید نمود

نماینده مردم اردکان بر نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور تاکید نمود

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت : روستاها ،نقش حیاتی در رونق اقتصادی کشور دارند.
،"محمدرضا تابش " در بازدیدی که به همراه معاون دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت کشور ،معاون برنامه ریزی استاندار،جمعی از مدیران کل استان و شهرستان از روستای حاجی اباد زرین اردکان داشتند، اشاره نمود: ارتباط و تعامل بین مردم و حاکمیت برای رساندن کشور به جایگاهی در شان و مقام در خور آن مهم واساسی است.
تابش در این بازدید ، خبراجرای پایلوت اقتصاد جبرانی خانوار در این روستا را به عنوان یکی از 3پایلوت های اجرا شده در کشور داد و اظهار امیدواری نمود که تا از این طریق بخشی از مشکلات روستای حاجی اباد مرتفع شود .
تابش همچنین به برخی از پیگیری های انجام گرفته با وزرای نیرو و راه ترابری برای حل مشکلات روستاهای شهرستان اردکان تسریع نمود :برای اسفالت روستای حاجی آباد ،مزرعه میرها ،توت ،چاهمتک و… اعتبار مورد نظر در متمم بودجه آورده شده شود و همچنین وزارت راه تعمیر قیر مورد نیاز را تا پایان سال جاری متقبل شد.
وی از آغاز مطالعات اتصال شبکه برق جاجی آباد به برق سراسری خبرداد و افزود : برای تحقق خواسته اهالی این روستا 50 کیلومتر با هزینه افزون بر4 میلیارد ریال کابل کشی می شود.
"حسن علیجانی "معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور همچنین بیان داشت : در رژیم پهلوی در طول سال های استقرارش ،سعی بر جدا نمودن
مردم از روستا ها داشت ،اما در دوره کنونی اکثر روستاها از همه نعمت ها برخوردار و بهره مند هستند و فقط پایداری روستاها یک ارزش اجتماعی محسوب می شود.
وی بهترین راه حفظ جمعیت در روستاها را اشتغالزایی عنوان نمود و آمادگی خود را برای اعتبار و راه اندازی یک شرکت فراگیر در حاجی اباد زرین اعلام نمود.
"بابایی " معاون برنامه ریزی استاندار در سخنانی نگاه دولت دهم رامحرومیت زدایی از روستاها دانست و گفت : این نگاه ،نگاه حاکم می باشد.
شایان ذکر است : مسوولین در این بازدید ها از روستاهای مزرعه میرها ،درین ،خرانق و… بازدید و در جلساتی نسبت به رفع مشکلات فراروی این روستاها اقدام و اعتباراتی را منظور نمودند.

یزدفردا