زمان : 06 Azar 1388 - 16:52
شناسه : 20153
بازدید : 4436
تابش در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان و معاونین با وی خواستار شد: اعمال نظارت مستمر دیوان محاسبات بر دستگاههای اجرایی در عین تعامل سازنده تابش در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان و معاونین با وی خواستار شد: اعمال نظارت مستمر دیوان محاسبات بر دستگاههای اجرایی در عین تعامل سازنده

تابش در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان و معاونین با وی خواستار شد:

اعمال نظارت مستمر دیوان محاسبات بر دستگاههای اجرایی در عین تعامل سازنده

یزدفردا "نماینده مردم اردکان اجرای صحیح سیاستها و خط مشی دیوان محاسبات را باعث افزایش ضریب بهره وری دستگاههای اجرایی و سیستم اداری و مالی کشوردانست .
محمدرضا تابش در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان و جمعی از معاونین با وی با بیان اینکه مجموعه دیوان محاسبات کشور دارای نیروهای متخصص و متعهد می باشد بر اعمال نظارت مستمر این نهاد بر دستگاههای مختلف در عین تعامل سازنده ، حفظ نقش نظارتی آن و پرهیز از هرگونه دخالت در امور اجرایی کشور تاکید نمود.
تابش با اشاره به اینکه مدیریت دیوان محاسبات بر پیشگیری به عنوان یکی از اصلی ترین جهت گیریهای خود نام می برد با طرح این پرسش که "با چه مکانیسمی این پیشگیری صورت می گیرد؟ تصریح کرد:اموزش و تشکیل جلسات توجیهی و مشاوره های حقوقی و فنی به دستگاههای اجرایی می تواند به عنوان مصادیقی کارآمد برای جلوگیری از تخلف از قانون مدنظر قرار گیرد تا برداشتهای متفاوت مدیران از قانون در سطح استان و کشور که می تواند زمینه قانون گریزی را فراهم سازد صورت نگیرد.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر تعامل تنگاتنگ دیوان محاسبات با این کمیسیون ، نهاد دیوان محاسبات را بازوی توانمند نظارتی مجلس دانست و با اشاره به طرح جدید ارائه شده توسط نمایندگان در خصوص اعمال اصلاحاتی در وظایف دیوان گفت: کلیات این طرح مورد تائید قرار دارد اما در جزئیات نیاز به اصلاحاتی دارد که ان شاء ا.. در کمیسیون اعمال خواهد شد.
تابش از تعلل برخی دستگاههای اجرایی استان در جذب بخشی از اعتبارات سال گذشته انتقاد کرد و در عین حال اظهار امیدواری نمود تا با تلاش مسئولان اجرایی و همکاری دیوان محاسبات زمینه جذب کامل اعتبارات در سال جاری فراهم گردد.
همچنین در این دیدار که در دفتر نماینده مردم اردکان صورت گرفت رئیس دیوان محاسبات استان از ارتباط تمام دستگاههای اجرایی استان به این نهاد از طریق فیبر نوری خبر داد و افزود : در ابتدا مقرر گردیده است ارتباط دیوان با استانداری و اداره کل مالیات انجام گیرد که کلیه زیرساختهای آن آماده و به زودی این امر انجام می گیرد.
"مستوفی" همچنین با تاکید بر اصل پیشگیری در انجام وظایف محوله به این نهاد،خواستار برگزاری جلسات مستمر با "تابش" برای بررسی و حل مشکلات فراروی شد که مورد موافقت قرار گرفت.

یزدفردا