زمان : 21 Mehr 1403 - 19:08
شناسه : 201381
بازدید : 788
آزادی ۷ زندانی غیرعمد یزدی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) آزادی ۷ زندانی غیرعمد یزدی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) یزدفردا: مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد هفت زندانی غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «سید مسعود عظیمی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده مبلغ ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تامین شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت  نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، گفت: از این تعداد آزاد شده، تعداد چهار مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد دو محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد یک محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

عظیمی افزود: مردم استان یزد در تمام فصول سال و در مناسبت‌های مختلف مبالغ مورد نظر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص می‌دهند و کمک‌های خود را تنها مربوط به یک ماه نمی‌گذارند و همواره بزرگترین حامی این ستاد مردمی بوده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از اقدام زیبابی اهالی دوشنبه‌های رهایی، گفت: به همت یکی از خیرین عضو گروه دوشنبه‌های رهایی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت و در نوبت های قبل نیز مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا کرده بود ، مبلغ  ۳۴۵ میلیون تومان را به ستاد دیه استان یزد اهدا شد و ما مجددآ شاهد این موضوع بودیم که در کنار یک اقدام فرهنگی و بازدید از بناهای قدیمی این استان زمینه آزادی چند زندانی غیر عمد فراهم میشود که این پویش به هفته ۵۵ خود رسیده است.

وی گفت: تنها مرجع رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه است و نیکوکاران می‌توانند جهت مشارکت در این امر خیر همه روزه به مراجعه این ستاد مردمی ضمن بررسی پرونده مددجویان مشمول کمک این ستاد مبالغ خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند.

این مسئول در پایان یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.