زمان : 20 Mehr 1403 - 20:43
شناسه : 201369
بازدید : 1030
حمله به دکتر بابایی را متوقف کنید ! حمله به دکتر بابایی را متوقف کنید ! یزدفردا: با کدام شاخص جمالی نژاد عضو جبهه پایداری استاندار یزد شود خوب است اما بابایی فرماندار دولت خاتمی نه ؟!

یزدفردا-محمد صادق احمدنیا: با روی کار آمدن دولت پزشکیان و انتصاب وزیرکشور گمانه زنی و لابی ها برای انتصاب استانداران در ماه های گذشته بالاگرفته و یزد هم از این موضوع مستثنی نبوده بلکه چون همیشه جنجالی تر نیز بوده است 

در هفته های اخیر نام محمد رضا بابایی به عنوان جدی ترین گزینه مطرح گردید اما در این میان به یکباره گروه ها و کانال های مدعی اصلاح طلبی اقدام به انتشار مطالبی علیه دکتر بابایی نموده و از آن سو نیز مطرح شد که غلامعلی سفید به عنوان زعیم اصلاح طلبان در یزد که هیچ کدام از گزینه هایش مورد پذیرش قرار نگرفته تلاش می کند مهدی جمالی نژاد شهردار سابق یزد که در زمان سکانداری وی بر شورای شهر یزد مسئولیت شهرداری را به عهده داشته است به عنوان استاندار جدید یزد مطرح کند که این موضوع نیز با شکست مواجه و چهارشنبه هفته گذشته دکتر بابایی به عنوان استاندار جدید یزد توسط هیئت دولت معرفی شد 

با این انتصاب جدید سیل جدید انتقادات و استعفا و طومار و حمله از طریق کانال های بانام و بی نام علیه نماینده جدید دولت در یزد شروع شد. 

حال با توجه به جمیع موارد بالا سوالاتی به ذهن نگارنده متواتر می گردد ،که استدعا دارم جناب سفید یا سایر دوستان اصلاح طلب مدعی پاسخ دهند ! 

نخست آنکه با کدام متر و معیار جمالی نژاد  که نامزد معرفی شده جبهه پایداری اصفهان برای تصدی پست استانداری اصفهان است گزینه مناسب برای استانداری یزد و اصلاح طلب به حساب  می آید. اما دکتر بابایی فرماندار دولت سید محمد خاتمی نه ؟ 

ثانیا اینکه دکتر بابایی به واسطه سابقه انقلابی و ایثارگری معتمد حاکمیت و همچنین طیف وسیعی از اصولگرایان استان واصلاح طلبان کشور است نقطه قوت اوست یا نقطه ضعف ؟ 

آیا فکر نمی کنید با این وزن سیاسی بابایی به راحتی می تواند تصمیمات سخت اصلاح طلبانه گرفته و بسیاری از موضوعات را بدون تنش با جناح رقب دولت مدیریت و اجرا کند ! 

ثالثا کدامیک از گزینه های مطرح برای استان در غیاب سیستم استاندارد جانشین پروری در دولت تجربه و اشراف کامل بر استان و توانمدی ها و نقاط ضعف آن دارد ؟ آیا دوستان اصلاح طلب بیمی از تکرار تجربه تلخ دولت اول حسن روحانی و انتصاب استاندار غیر بومی و غیر مسلط ندارند ؟ 

به نظر می رسد به جای صف آرایی پیش روی نماینده منتخب دولت که به نظر بیشتر به جهت سهم خواهی صورت می گیرد تا شاخص و استاندارد هایی اصلاح طلبی بهتر نیست با او  همراهی کرده  و به صورت شفاف و روشن اولویت های استان و خواست عموم مردم برای ایجاد تغییرات اساسی به نماینده جدید دولت یادآور شد و حرکت در مسیر  خواسته ها و وعده های دولت را پایش و تذکر داد .  همانگونه که نمایندگان ستاد پزشکیان و احزاب اصلاح طلب دیروز در گفتگو با دکتر بابایی  خواسته های خود را مطرح و با تاکید دکتر بابایی بر تبعیت از سیاست های دکتر پزشکیان  و استفاده از شایستگان در امور مواجه گردیدند 

شایسته است همانگونه که کسانیکه به سیاست‌های دولت پزشکیان اعتقاد دارند،آمادگی خود برای هرگونه همکاری و همراهی اعلام داشتند ،دوستان تحریم کننده جلسه که بیشتر از دوستان جناب سفید بوده اند نیز تلاش خود را برای به ثمر نشستن سیاست های دولت پزشکیان معطوف کرده و فضایی آرام برای کارهای بزرگ را فراهم کنند .

آبادانی یزد مستدام باد 

محمد صادق احمدنیا