زمان : 18 Mehr 1403 - 17:07
شناسه : 201339
بازدید : 810
کودکان سرمایه های ارزشمند کشور/ کودک‌کار بومی در شهر یزد وجود ندارد کودکان سرمایه های ارزشمند کشور/ کودک‌کار بومی در شهر یزد وجود ندارد یزدفردا: رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: کودکان آینده سازان و سرمایه های ارزشمند این کشور هستند و باید توجه و حمایت بیشتری از کودکان انجام شود.

به گزارش یزدفردا: عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در صحن علنی شورا گفت: 16 مهرماه  به عنوان روز ملی کودک نامگذاری شده و برنامه هایی در این روز برگزار می شود تا افزایش توجه اقشار مختلف مردم و مسئولان به کودکان را  شاهد باشیم. 

وی ادامه داد: اگر چه تمام قوانین ملی و بین المللی نشان از این است که باید به کودکان توجه شود اما با کمال تأسف امروز شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس بمباران شدید مناطق مسکونی در فلسطین و لبنان را انجام می دهد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: کودکان زیادی توسط موشک های این رژیم کشته شده اند که  به همین دلیل به عنوان رژیم کودک کش شناخته می شود و متأسفانه جهانیان نیز سکوت کرده اند هرچند باید برای محکوم کردن این جنایت ها اقدام کنند، امیدواریم  روزی برسد که هیچگونه کودک آزاری و کودک کشی در دنیا وجود نداشته باشد.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  معضل کودکان کار گفت: در جهان طبق آمارها افزون بر 153 میلیون کودک کار وجود دارد و در کشور ما و استان یزد نیز با این معضل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهر میراث جهانی یزد معضل کودکان کار بومی، اصلا وجود ندارد اما در زمینه کودکان مهاجرین و اتباع با این معضل مواجه هستیم لذا با همکاری شهرداری و بهزیستی، 2 مرکز در یزد برای برای ساماندهی و نگهداری کودکان کار اقدام می کند.