زمان : 16 Mehr 1403 - 07:23
شناسه : 201270
بازدید : 712
ملک کم چالش می‌خواهید یا بی چالش؟ طنز؛ ملک کم چالش می‌خواهید یا بی چالش؟ یزدفردا: «پیش‌بینی ناترازی ۲۵ هزار مگاواتی برق در سال آینده»

راضیه حسینی: رئیس پژوهشگاه نیرو: امسال ناترازی برق به ۱۹ هزار مگاوات رسید، پیش بینی میشود سال آینده این عدد به ۲۵ هزار مگاوات برسد. دو ماه پیش بخش برق چالش داشت و به زودی بخش گاز هم با چالش روبه رو میشود.»

چالش آب هم که دوازده ماه سال وجود دارد. به نظرمان بد نیست از این به بعد مقابل آگهیهای ،ملکی در کنار امتیاز آب، برق، گاز و تلفن حتماً قيد شود ،آب برق و گاز به همراه چالشهای پیش رو ولی تلفن هنوز بدون چالش و آزاد موجود است هر چقدر دلتان میخواهد میتوانید از آن استفاده کنید.

البته تلفن های بیسیم با مشکل وابستگی به برق مواجه هستند که میتوانید از تلفنهای سیمدار استفاده کنید و این وابستگی را به صفر برسانید. بعد هر وقت برق، آب و گاز دچار چالش شدند گوشی تلفن را بردارید و همین طور بیخودی به ادارات مربوطه زنگ بزنید. یک ساعت پشت خط انتظار بمانید موزیک ملایم و توصیه های صرفه جویی را بشنوید و سر آخر هم جمله تکراری تا یکی دو ساعت دیگه شاید وصل بشه را دریافت کنید و تمام.

شاید سالهای آینده همین برق و گاز باعث افزایش یا کاهش قیمت خانه ها و مغازه ها .شوند مثلاً ممکن است در آگهی فروش قید شود: «ملک مورد نظر در یکی از بهترین مناطق شهر است سال گذشته فقط دو بار قطعی برق داشت آن هم به مدت نیم ساعت و مشکل کمبود گاز به هیچ ندارد. یا مثلاً ابتدای آگهی بنویسند ملک کم چالش ملک بی چالش و ملک با چالش متوسط و خوش قیمت حتی ممکن است از این به بعد ملاک قیمت هر متر خانه به اندازه چالش آن منطقه باشد. املاکیها هم میتوانند یک موضوع جذاب دیگر برای مستأجران پیدا کنند تا هر سال اجاره ها را بالا ببرند.

میتوانند بگویند با توجه به پیش بینی ناترازی ۲۵ هزار مگاواتی این ملک هنوز با ناترازی ۱۹ هزار مگاواتی برق داره. اصلاً جواهره. یه تیکه طلا هیچ جا نمیتونید چنین ملک کم ناترازی پیدا کنید الان دیگه همه رفتن رو ناترازی بالا الان نگیری از دستت رفته و...

ما مردمی هستیم که همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل میکنیم!