زمان : 12 Mehr 1403 - 11:47
شناسه : 201067
بازدید : 1004
پیشتازی یزد در واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت پیشتازی یزد در واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت یزدفردا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح قانون جوانی جمعیت صاحب زمین شدند.

به گزارش یزدفردا: محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: بعد از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ متولد شده بودند و یا خانواری که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال سن داشتند، مشمول طرح تأمین مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شدند.

وی با بیان اینکه یزد نخستین استان کشور است که این قانون را به اجرا در آورد، ادامه داد: تمامی قطعات مورد نیاز برای اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرستان یزد تأمین شد.

معاون استاندار یزد گفت: قرعه‌کشی تعیین واحدهای طرح قانون جوانی جمعیت انجام و پیامک شماره قطعه به افراد متقاضی ارسال شد.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، افزود: تقریباً ۹ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در سطح استان یزد برای طرح تأمین مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تخصیص یافت.

ابوالحسینی در مورد تفاوت طرح جوانی جمعیت با طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت زمین واگذار شده و خود فرد مشمول باید به ساخت آن اقدام کند؛ البته اگر تمایل داشته باشد، می‌‍تواند ضمن تأمین هزینه، ساخت مسکن را به دولت واگذار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه قرارداد خیلی از متقاضیان تنظیم شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، به تدریج به متقاضیانی که در صف تنظیم و امضای قرارداد هستند، اطلاع داده می‌شود تا مراجعه کرده و بعد از امضای قرارداد سند زمین را تحویل بگیرند.