زمان : 11 Mehr 1403 - 19:53
شناسه : 201011
بازدید : 727
هشدار؛ هنگام خرید اینترنتی بیعانه پرداخت نکنید هشدار؛ هنگام خرید اینترنتی بیعانه پرداخت نکنید یزدفردا: سرهنگ حجت الله جاویدپور ۱۱ مهرماه با اعلام این خبر افزود: در پی ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان سمنانی مبنی بر کلاهبرداری در سایت "دیوار" بلافاصله با تشکیل پرونده اقدامات قانونی پلیس در این راستا آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: وی گفت: در بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد قربانی پرونده مبلغ ۷۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه برای خرید خودرو در سایت دیوار پرداخت کرده بود که با گذشت زمان متاسفانه عامل درج کننده آگهی جوابگوی وی نبوده است.

سرهنگ جاویدپور با بیان اینکه فرد کلاهبردار مبلغ مورد نظر را با شگرد‌های خاص از حساب قربانی خارج کرده بود، گفت: وی در اقدام تخصصی ماموران پلیس شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم دستگیر شد.

سرپرست پلیس فتای استان با اشاره به اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی و عودت وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی پرونده ادامه داد: پرونده تکمیلی در همین راستا به همراه فرد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

این مقام انتظامی در پایان با توصیه به عموم شهروندان گفت: در هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین به هیچ عنوان قبل از تحویل کالا و اطمینان از کیفیت و اصل بودن آن از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و ... خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir‏ گزارش نمایند.