زمان : 07 Mehr 1403 - 15:00
شناسه : 200724
بازدید : 639
برخورد قاطع با تولید‌کننده متقلّب نان لواش برخورد قاطع با تولید‌کننده متقلّب نان لواش یزدفردا: سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهادکشاورزی استان یزد: تولید‌کننده متقلّب نان لواش، مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

به گزارش یزدفردا: شیریزدانی گفت: درپی گزارش بازرسان و شکایات مردمی مبنی بر فروش نان لواش بسته‌بندی در سطح شهر با قیمت غیر‌منطقی، بررسی موضوع در دستور کار بازرسان قرار گرفت.

شیریزدانی افزود: نتایج اولین بازدید سرزده از واحد تولید و بسته‌بندی نان لواش حاکی از آن بود که واحد تولیدی، فعالیتی در خصوص پخت نان انجام نمیدهد، ولی درحال توزیع نان در سطح شهر می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا واحد در طول یکماه در چندین نوبت تحت نظر قرار گرفت و در بازدید سرزده نهایی از کارگاه پس از اثبات فرضیه مشخص شد صاحب کارگاه، با کارت‌های بانکی متعدد نان لواش را دانه‌ای ۶۰۰ تومان خریداری و پس از بسته‌بندی دانه‌ای ۵۰۰۰ تومان به مغازه‌دار تحویل می‌دهد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهادکشاورزی استان یزد، اظهار کرد: با توجه به رصد‌های میدانی و محرز شدن تخلفات با عناوین تقلب و گرانفروشی، پرونده تعزیراتی با مبلغ جریمه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

واحد‌های تولید و بسته‌بندی نان ملزم به خرید آرد آزاد (صنف و صنعت) و پخت نان در کارگاه خود هستند و استفاده از آرد یارانه‌ای تخلف محسوب و با آن‌ها برخورد می‌شود. شهروندان از خرید نا‌ن‌های فاقد بسته‌بندی بهداشتی بدون تاریخ مصرف و نیز بدون مشخصات تولید‌کننده خودداری کنند.