زمان : 07 Mehr 1403 - 11:11
شناسه : 200705
بازدید : 726
نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و سفیر اسپانیا برگزار شد نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و سفیر اسپانیا برگزار شد یزدفردا: نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و سفیر و رایزن بازرگانی اسپانیا در ایران برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این نشست ضمن اشاره به مشکلات موجود در روابط دو کشور، طرفین بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

در ابتدای جلسه مجتبی دستمالچیان رئیس اتاق بازرگانی یزد، با اشاره به پتانسیل‌های صنعتی و گردشگری شهر یزد به گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف صنعتی و ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد.

همچنین اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد به بررسی مسائل و مشکلات بر سر راه ارتباط دو کشور پرداخته و تصریح کردند پیشینه ارتباط بین ایران و اسپانیا قوی است و این ارتباط در آینده نیز می‌تواند قوی‌تر شود.

سفیر اسپانیا در ایران نیز با اشاره به اینکه این نخستین سفر او به شهرهای ایران پس از تصدی آغاز به کار در سفارت است گفت: دو ملت ایران و اسپانیا تاریخی و با فرهنگی افتخارآمیز هستند. ما  به آینده برای گسترش روابط امیدوار هستیم.

آنتونیو سانچز بندیتو تصریح کرد: در حوزه‌های نساجی، کاشی و سرامیک، مدیریت آب، انرژی‌های تجدیدپذیر و… اسپانیا پیشینه خوبی دارد و مایلیم این تجربیات را با شما به اشتراک بگذاریم.

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران نیز با اشاره به اینکه این تازه آغاز راه ارتباط ما است تأکید کرد: شرایط برای همکاری دو کشور در زمینه‌های صنعتی مهیاست.

اینیگو خیل کاسارس آرمادو افزود: دفتر بازرگانی اسپانیا در ایران داریم برای تسهیل این ارتباط تلاش خواهد کرد.

گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه گشت گلخانه‌ای، مدیریت مصرف آب، صنعت کاشی و سرامیک، پتروشیمی، انتقال تکنولوژی و دانش و… از مهم‌ترین مباحثی بود که دو طرف بر آن تأکید کردند.

سفیر و رایزن بازرگانی اسپانیا در ایران در سفری دوروزه به یزد با پتانسیل‌ها این شهر آشنا شده و ظرفیت‌های ایجاد همکاری‌های جدید را بررسی می‌کنند.