زمان : 07 Mehr 1403 - 10:16
شناسه : 200703
بازدید : 741
پشتیبانی مالی استان از اجرای برنامه سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳/ لزوم بررسی اثر معنادار برنامه‌های تحقق شعار سال استان در جهش تولید پشتیبانی مالی استان از اجرای برنامه سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳/ لزوم بررسی اثر معنادار برنامه‌های تحقق شعار سال استان در جهش تولید یزدفردا: استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان گفت: در این راستا ایجاد زیرساخت‌ها، رفع ناترازی‌‌ها، تکمیل زنجیره راهبردی ارزش و اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی و به منظور ارائه گزارش پایش برنامه تحقق شعار سال و برنامه اجرای سرشماری عمومی کشاورزی برگزار شد.  

استاندار یزد در این نشست با اشاره به برنامه اجرای سرشماری عمومی بخش کشاورزی اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها و انجام پشتیبانی‌های لازم از منابع ملی و استانی و نیز تهیه پیوست رسانه‌ای این برنامه جهت اطلاع رسانی به مخاطبین در دستور کار قرار گیرد.

مهران فاطمی در ادامه به گزارش پایش برنامه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ استان اشاره کرد و گفت: لازم است تا اثر معنادار این برنامه‌ها در جهش تولید به لحاظ کمی مورد بررسی قرار گیرد تا میزان تاثیرگذاری آمارهای استان در تحقق شعار سال مشخص شود.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی برنامه‌های تحقق شعار سال در شش ماهه اول سال جاری تصریح کرد: با توجه به چالش برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری انتظار می‌رود پس از استقرار دولت چهاردهم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های استان برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال سیاست گذاری جهت بهره‌وری حداکثری در واحدهای صنعتی و کشاورزی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی صدور مجوزهای بی‌رویه و اشغال زیرساخت‌های استان را غیر قابل قبول دانست و افزود: همچنین واحدهای بزرگ صنعتی، بخش خصولتی و واحد‌های کاشی و سرامیک با ایجاد یک تعاونی طرح‌های توسعه استان نظیر ایجاد نیروگاه خورشیدی را پیگیری کنند.

فاطمی با اشاره به اهمیت زنجیره راهبردی ارزش در بخش فولاد و نساجی گفت: خام فروشی در استان به هیچ عنوان توجیه نداشته و باعث ضرر و زیان و ناترازی خوراک در آینده خواهد شد، لذا یکی از اولویت‌های مهم در این برنامه بخش زنجیره ارزش است.
وی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان بدون توجه به ناترازی‌های مختلف را ناممکن دانست و عنوان کرد: برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان باید از تمام امکانات و توان موجود در راستای تامین زیرساخت‌ها بهره‌برداری کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی به منظور تامین مالی ایجاد زیرساخت‌های استان گفت: از سوی دیگر نباید پهنه‌های معدنی بدون شرط اجرای پروژه‌های توسعه‌ای واگذار شود.

فاطمی در پایان از مجموعه ورزش جوانان استان و باشگاه های شهداب یزد و چادرملو اردکان برای برگزاری رویدادهای بین المللی و ملی ورزشی و نیز فرماندهی سپاه الغدیر یزد برای نقش آفرینی در برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس قدردانی کرد.