زمان : 04 Mehr 1403 - 07:44
شناسه : 200358
بازدید : 2516
در مصرف وقت اسراف کنید طنز؛ در مصرف وقت اسراف کنید یزدفردا: توصیه سخنگوی صنعت برق به شهروندان.

راضیه حسینی: رجبی مشهدی با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درباره افزایش دمای هوا در هفته جاری از مردم خواست همچنان به همراهی و همکاری خود با صنعت برق ادامه دهند.

رجبی مشهدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی به مراکز آموزشی کشور توصیه کرد که به مصرف بهینه برق توجه کنند.

یک روز خیلی خیلی معمولی:

صبح از خواب بیدار میشویم به خبرهای هواشناسی دقت میکنیم نه برای این که ببینیم لباس چه بپوشیم و چتر برداریم یا نه؛ برای این که بدانیم امروز را باید با برق چگونه بگذرانیم در مصرف آب هم که باید کلاً صرفه جویی کنیم. پنجره را باز میکنیم و هوای آلوده یک ضربۀ دولیو به سرمان میزند برای این که امتیاز پخش شدنمان روی زمین را هم نگیرد، سریع به دیوار تکیه می دهیم و پنجره را میبندیم متوجه میشویم که بعد از صرفه جویی در آب و برق باید مراقب آلودگی هوا هم باشیم و از مترو استفاده کنیم در تقویم جلوی پاییز یک تیک میزنیم و مینویسیم «گاز که حواسمان باشد بعد از آب و برق و هوا، باید مراقب گاز هم باشیم!

میرویم برای شستن دست و صورت ولی وقتی شیر را باز میکنیم به جای ،آب صدای گراز گرسنه میآید از بس سعی  کردیم در مصرف برق صرفه جویی کنیم و چراغها را روشن، نکردیم که متوجه نشدیم برق رفته است و پمپ هم کار نمیکند. عیبی ندارد. از بطری هایی که برای روز بی برقی و بی آبی نگه داشته بودیم کمی آب بر میداریم و سر و صورتمان را میشوییم!

خودمان را به ایستگاه مترو میرسانیم به حدی شلوغ است که میترسیم وسط جمعيت تصعيد شويم. منتظر بعدی میمانیم، ولی وقتی به ساعت نگاه میکنیم متوجه میشویم اشتباه بزرگی انجام داده ایم.

بالاخره با چهره یک سرباز از جنگ جهانی دوم برگشته خودمان را به اداره میرسانیم و بابت تأخیر توبیخ میشویم. دیگر فکری به ذهنمان نمیرسد که چطور میتوانیم در مصرف وقت هم صرفه جویی کنیم این یکی برای هیچ مسئولی مهم نیست. پس میتوانیم در مصرفش اسراف میکنیم.

توی دلمان خدا را شکر میکنیم که در جایی نزدیک به قطب نیستیم و لازم نیست بابت آب شدن یخهای قطب هم کاری کنیم و صرفه جویی خاصی انجام دهیم.