زمان : 03 Mehr 1403 - 18:08
شناسه : 200329
بازدید : 2552
اختصاص شعبه‌ای در دادگستری برای رسیدگی به تخلفات در حوزه اجاره بها اختصاص شعبه‌ای در دادگستری برای رسیدگی به تخلفات در حوزه اجاره بها یزدفردا: معاون امور عمرانی استانداری یزد:دستگاه قضا اعلام آمادگی کرده تا با اختصاص شعبه‌ای در دادگستری استان یزد، به تخلفات حوزه اجاره بها رسیدگی شود.

به گزارش یزدفردا: ابوالحسینی در نشست کارگروه ساماندهی بازار اجاره بهای استان یزد، با اشاره به اینکه افزایش اجاره بها فشار زیادی را بر مردم تحمیل کرده است افزود: در همین راستا در اردیبشهت ماه سالجاری قانون ساماندهی بازار املاک و اجاره بها ابلاغ شد که دراین نشست برخی از بند‌های این قانون مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

ابوالحسینی گفت: تصمیمات جدی در خصوص برخورد با افزایش اجاره بهای مسکن گرفته و مقرر شد گروه‌های گشت با بررسی کامل اجاره بهای مسکن، بتوانند نقش کنترلی در این حوزه داشته باشند.

وی افزود: حداکثر میزان افزایش اجاره بهاء ۲۵ درصد اعلام شده است و هرگونه افزایش خارج از این حد، تخلف محسوب می‌شود.

ابوالحسینی افزود: دستگاه قضایی نیز اعلام آمادگی کرد تا با اختصاص شعبه‌ای در دادگستری استان یزد به تخلفات این حوزه رسیدگی کند. 

معاون امور عمرانی استانداری یزد، گفت: هر دستگاهی که در اجرای این قانون کوتاهی کند با توجه به صلاحیت‌های سازمان بازرسی کل استان یزد، این موضوع مورد رسیدگی و پیگرد قرار خواهد گرفت.