زمان : 28 Shahrivar 1403 - 13:54
شناسه : 199833
بازدید : 1033
قطعی مکرر برق چاه‌های آب، کشاورزی را نابود کرده است قطعی مکرر برق چاه‌های آب، کشاورزی را نابود کرده است یزدفردا: نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس از قطعی مکرر چاه‌های آب کشاورزی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی وزارت نیرو به این موضوع شد.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد کرده است، گفت: وزارت نیرو تلاش دارد برق منازل را قطع نکند، اما باعث شده کشاورزان سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه محصول پسته در برخی مناطق تا ۴۰ درصد و سایر محصولات کشاورزی در برخی مناطق تا ۶۰ یا ۸۰ درصد خسارت دیده است، عنوان کرد: غیر از خشکسالی و سرمازدگی، قطعی برق چاه‌های آب، کشاورزی به ویژه در حوزه پسته را نابود کرد و این اتفاق دامنگیر سایر محصولات همچون خرما نیز شده است.

صباغیان افزود: قطعی برق باعث شد چاه‌های آب دچار مشکل شود و موتور آنها بسوزد. همچنین کارخانجاتی داشتیم که با ۳۲ روز قطعی برق کلا تعطیل شد در حالی که ۸۰۰ نفر کارگر داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: تابستان سال آینده نیز بالاخره می‌آید و همچنان این معضل پابرجا است، از این رو لازم است دولت و وزارت نیرو از هم اکنون این موضوع را برای سال آینده مدیریت کنند چرا که کشاورزان نمی‌توانند تداوم این شرایط را در سال‌های متمادی تحمل کنند و باید تدبیر شود.