زمان : 28 Shahrivar 1403 - 12:46
شناسه : 199809
بازدید : 831
هشدار آموزش و پرورش به معلم بلاگر‌ها هشدار آموزش و پرورش به معلم بلاگر‌ها یزدفردا: ورود دوربین به کلاس درس و بلاگری توسط برخی معلمان، پدیده قابل تأملی است که به تدریج در حال پررنگ شدن است.

به گزارش یزدفردا: اگر چه ورود موبایل به داخل کلاس درس برای دانش‌آموزان ممنوع است، اما در حال حاضر این ممنوعیت برای معلمان وجود ندارد! و برخی از آن‌ها دانش‌آموزان را دستمایه تهیه فیلم‌های خود می‌کنند؛ موضوعی که در اغلب موارد به نقص حریم خصوصی کودکان و نوجوانان منجر می‌شود.

آموزش و پرورش به تازگی ضوابطی را در این حوزه در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین کرده است تا فعالیت معلمان در فضای مجازی را ساماندهی کند.

در همین ارتباط علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار تصاویر دانش‌آموزان توسط معلم بلاگر‌ها به تسنیم گفت: دانش‌آموز یک وجود معصوم، پاک و بی‌دفاع است و اگر او را در معرض جمع‌آوری فالوئر قرار دهیم کار مناسبی نیست.

وی افزود: معلم بلاگر‌ها معمولا از مدارس غیردولتی هستند که البته با آن‌ها هم برخورد داشتیم و مانع فعالیت آن‌ها شدیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خیلی جدی اعلام کردیم که کسی حق ندارد از دانش‌آموزان استفاده ابزاری کند و دانش‌آموز را در معرض استرس و تنش روانی قرار دهد و تاکید می‌کنیم که معلمان این کار را نکنند.