زمان : 28 Shahrivar 1403 - 12:43
شناسه : 199808
بازدید : 758
واکنش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور واکنش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور یزدفردا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین خسروپناه در مراسم افتتاحیه اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فعالیت خود را از آغاز انقلاب شروع کرده و دانش‌آموزان را در تراز انقلاب اسلامی با برنامه‌های وزین، تربیت کرده است.

به گزارش یزدفردا: وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های بالندگی این است که ببینیم یک مجموعه فقط به دیروز می‌نگرد یا اینکه فردا را هم می‌بیند افزود: دانش‌آموزانی که به دیروز انقلاب و امروز انقلاب بسنده نمی‌کنند و فردا را هم می‌بینند یعنی به رشد و بلوغ و بالندگی رسیده اند.

خسروپناه با بیان اینکه نباید فقط از امروز سخن گفت ادامه داد: ما در آینده با پارادایم‌های نوینی مواجهیم که هنوز امروز، به صورت جامع شکل نگرفته، ولی در آینده با آن‌ها مواجه می‌شویم، مانند فناوری‌های کوانتومی و هوش مصنوعی.

وی با بیان اینکه اگر الان جنگ الکترونیک است و در یک لحظه چند هزار لبنانی به جراحت کشیده می‌شود که این شوخی نیست گفت: جنگ، دیگر از جنس توپ و تانک نیست، این هم هست. از دانش و فناوری، یک جنگ را شروع کردند و حال شما فکر کنید جنگ را از طریق همین موبایل‌هایی که در دست من و شماست، انجام دهند.

خسروپناه با بیان اینکه دانش‌آموزان ما و اتحادیه اگر در فضای هوش مصنوعی و حکمرانی هوش مصنوعی قرار نگیرند فردا را نمی‌توانند در دست بگیرند افزود: امروز باید به گونه‌ای درس بخوانید که بتوانید با آن فردای انقلاب را با روحیه انقلابی تامین کنید، اولین شرط انقلاب، عقلانیت است، شرط انقلابی بودن، حکمت‌بنیان بودن است.

وی با بیان اینکه اکنون جنگ، جنگ علم است ادامه داد: امروز باید تربیت دینی، عقلانی و اخلاقی و علمی در اتحادیه رشد پیدا کند، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید مدال‌آوران علم و فناوری در مدارس باشند، برای خودتان شاخص تعیین کنید و پیگیر تحقق آن‌ها باشید.

خسروپناه با بیان اینکه باید به شبهات پاسخ داده شود گفت: تربیت عقلانی، اخلاقی و دینی همگی از اقسام تربیت است، باید یک برنامه جامع تربیتی برای خود داشته باشید تا بتوانید برای فردا و پس فردا نیرو تربیت می‌کنید.

وی با اشاره به مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیرد و مصوبه‌ای که دارد با نخبگان و دانشمندان کشور مشورت می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد، هزاران معلم در مصوبه کنکور نقش داشته‌اند و با این مصوبه، آموزش به عدالت نزدیک شده است.

خسروپناه با بیان اینکه یکی از بحث‌های عدالت آموزشی همین سهمیه‌بندی است اظهار کرد: درباره کنکور، مجلس مصوبه داشت، ولی اجرا نشد و نتوانست مصوبه خود را اجرا کند. سپس شورای عالی با پیشنهاد رئیس وقت مجلس ورود کرد، رئیس مجلس و برخی از نمایندگان با آن موافق‌اند، اما برخی نماینده‌ها هم مخالفند. می‌گوییم پیشنهاد شما چیست؟ پیشنهادی ندارند. در مجموع مصوبات شورا با تدبیر و مشورت معلمان صاحب‌نظران انجام می‌شود.