زمان : 27 Shahrivar 1403 - 19:13
شناسه : 199747
بازدید : 777
ضرر اپل از زمان تحویل کوتاه‌تر آیفون ۱۶! ضرر اپل از زمان تحویل کوتاه‌تر آیفون ۱۶! یزدفردا: سهام اپل پس از اینکه تحلیلگران گفتند زمان تحویل مدل‌های جدید آیفون ۱۶ پرو، تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار برای آن‌ها را نشان می‌دهد، روز دوشنبه حدود سه درصد سقوط کرد.

به گزارش یزدفردا: اپل هفته گذشته، سری جدید آیفون ۱۶ را معرفی کرد که پیرامون نرم‌افزار هوش مصنوعی این دستگاه، طراحی شده است.

داده‌های اولیه شرکت BofA Global Research در روز دوشنبه و سه روز پس از این که اپل دریافت پیش سفارش برای مدل‌های آیفون ۱۶ را آغاز کرد، نشان می‌دهد زمان تحویل مدل‌های آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در سال گذشته، کوتاه‌تر شده است.

زمان تحویل آیفون ۱۶ پرو در حال حاضر، ۱۴ روز است که کمتر از ۲۴ روز برای آیفون ۱۵ پرو در سال گذشته است. همچنین زمان انتظار برای تحویل آیفون ۱۶پرو مکس، ۱۹ روز، در مقایسه با ۳۲ روز برای آیفون ۱۵ پرو مکس در سال گذشته است.

مینگ چی کوئو، تحلیلگر تایوانی شرکت «تی اف اینترنشنال سکیوریتیز» در این باره گفت: عامل کلیدی، تقاضای کمتر از حد انتظار برای سری آیفون ۱۶ پرو است. «اپل اینتلیجنس» که مزیت فروش مهمی است، در زمان معرفی آیفون ۱۶، آماده نبود.

نسخه آمریکایی زبان انگلیسی «اپل اینتلیجنس» که نسخه آزمایشی بتاست، ماه آینده عرضه می‌شود و نسخه‌های دیگر تا سال آینده آماده خواهند شد و احتمالا بعضی از مشتریان را برای ارتقای گوشی خود به آیفون ۱۶، مردد نگه می‌دارند.

به گفته این تحلیلگر تایوانی، فروش پیش سفارش نخستین آخر هفته برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، به ترتیب، ۲۷ درصد و ۱۶ درصد بود.

بر اساس گزارش رویترز، البته بعضی از تحلیلگران اظهار کردند بهبود عرضه مدل‌های پرو، ممکن است زمان تحویل را کوتاه‌تر کرده باشد. سال گذشته، مشکلات لنزهای دوربین، زمان تحویل آیفون ۱۵ پرو مکس را طولانی‌تر کرده بود.