زمان : 27 Shahrivar 1403 - 18:58
شناسه : 199740
بازدید : 719
سریال «بازی مرکب» کپی است؟ سریال «بازی مرکب» کپی است؟ یزدفردا: «سوهام شاه» ۱۳ سپتامبر شکایتش را در نیویورک ثبت کرده و می‌گوید سریال کره‌ای پربیننده نتفلیکس تقلیدی از فیلم هندی او «اقبال» (Luck) است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. «سانجی دات»، «عمران خان» و «شروتی حسن» از جمله بازیگران آن فیلم بودند.

به گزارش یزدفردا: سریال «بازی مرکب» (Squid Game) به نویسندگی «هوانگ دونگ هیوک» در سال ۲۰۲۱ ساخته شد. آن سریال گروهی از شرکت‌کنندگان در بازی‌هایی مرگبار را در دنیایی دیستوپیایی به تصویر کشید که برای به دست آوردن پول جان خود را به خطر می‌انداختند. «بازی مرکب» به پربیننده‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس تبدیل شد و سفارش ساخت فصل دوم را دریافت کرد.

فیلم «سوهام شاه» گروهی از افراد را دنبال می‌کند که از سوی یک تبهکار زیرزمینی استخدام می‌شوند تا با چند «چالش» بخت خود را بسنجند، در حالی که قماربازان سراسر دنیا روی آن‌ها شرطبندی می‌کنند.

نویسنده و کارگردان هندی فیلم در اسناد دادگاه ادعا می‌کند: «داستان اصلی، شخصیت‌ها، مضامین، فضا، صحنه و سکانس‌های «بازی مرکب» به شکل محسوسی به «اقبال» شباهت دارد، و این باعث می‌شود که تصادفی بودن شباهت‌ها ممکن نباشد.»

نتفلیکس با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داده و می‌گوید: «این ادعا هیچ اساسی ندارد. «هوانگ دونگ هیوک» پدیدآورنده «بازی مرکب» است و ما در برابر این اتهام از خود دفاع خواهیم کرد.»

بینندگان هندی فیلم چند سال پیش در شبکه اجتماعی ایکس از شباهت‌های میان این دو عنوان گفته بودند. فصل دوم «بازی مرکب» در سال ۲۰۲۵ پخش خواهد شد.