زمان : 27 Shahrivar 1403 - 16:18
شناسه : 199730
بازدید : 1013
مدیر کل مرکز اسناد یزد: نشست‌های تاریخ یزد نیازمند حمایت مسئولان است مدیر کل مرکز اسناد یزد: نشست‌های تاریخ یزد نیازمند حمایت مسئولان است یزدفردا: مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد مهمترین هدف در برگزاری سلسه نشست‌های تاریخ یزد را آشنایی و احیای فرهنگ یزد خواند و با اشاره به برگزاری این نشست‌ها به صورت رایگان، ابراز امیدواری کرد؛ با حمایت مسئولان مکانی بزرگتر در اختیار این نشست‌ها قرار گیرد.

به گزارش یزدفردا: «سعید زارع» در حاشیه دوازدهمین نشست تاریخ یزد که با محوریت زبان و ادب فارسی و بزرگداشت استاد «سید محمد حسین شهریار» و سخنرانی «سید حسین شهاب رضوی» و «سید محمود الهام بخش» از اساتید دانشگاه در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، راجع به سلسله نشست‌های تاریخ یزد، اظهار کرد: این سلسله جلسات از شش ماهه دوم سال گذشته آغاز شده و در چند محور فرهنگی، تمدنی، شخصیت شناسی و شهرستان شناسی با همکاری دستگاه‌های مربوطه و حمایت اندیشمندان، نویسندگان، مفاخر، سند پژوهان، مجموعه‌داران اسناد و همیاران این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سلسله جلسات با هدف معرفی ظرفیت‌های ادبی، تاریخی، گردشگری، هویتی، فرهنگی، طبیعی و غیره استان یزد و با حضور اندیشمندان، مسئولین و مفاخر استان بر پا شده است.

مدیر کل مرکز اسناد استان خاطرنشان کرد: تور گردشگری دو روزه و همایش بهابادشناسی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان جامعه هدف استان با موضوع شناخت ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی، هویتی و گردشگری این شهرستان با همکاری فرمانداری شهرستان و موزه تاریخ بهاباد در هفدهم خرداد ماه امسال نیز از جمله برنامه‌های این سلسله جلسات در این راستا بود که مورد استقبال خوبی قرار گرفت و آثار و پیامدهای آن برای شناساندن ظرفیت‌های این خطه از استان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این نشست بهابادشناسی، تعدادی از اهالی قلم و پژوهشگران از جمله استاد «حسین مسرت»، دکتر «محمد رضا خادمی بهابادی» و استاد «ولی متولی»، مقالات و یادداشت‌هایی در این زمینه تهیه کردند.

زارع تصریح کرد: جلسه اخیر نیز به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار و حول محور این موضوع، سخنرانی و شعر خوانی انجام شد.  

مدیر کل مرکز اسناد یزد در پایان یادآور شد: آشنایی و زنده کردن فرهنگ یزد به صورت رایگان مهمترین هدف در این سلسله جلسات است و تداوم و تحقق این هدف نیازمند حمایت‌های مسئولان جهت تامین مکانی بزرگتر جهت پذیرش مهمانان بیشتر است.