زمان : 27 Shahrivar 1403 - 16:15
شناسه : 199728
بازدید : 748
تنها ۶ هزار از ۱۵۶ هزار تماس با آتش نشانی یزد عملیاتی بوده است تنها ۶ هزار از ۱۵۶ هزار تماس با آتش نشانی یزد عملیاتی بوده است یزدفردا: سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: از مجموع ۱۵۶ هزار تماس سال گذشته شهروندان یزدی با آتش‌نشانی، تنها شش هزار تماس عملیاتی بوده است.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» امروز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه در نشست با خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: بنا بر آمارهای ارائه شده واحد عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد طی یک سال گذشته جمعاً ۱۵۶ هزار و ۱۷۱ مورد تماس با آتش نشانی گرفته شده که متاسفانه ۱۲۰ هزار و ۱۳۴ مورد تماس مزاحم بوده است.

وی با بیان این که ۱۸ هزار و ۲۴ تماس با آتش نشانی شهر یزد نیز اشتباهی بوده است، افزود: هرچند پنج هزار و ۱۱ مورد از این تماس‌ها، تکراری و چهار هزار و ۳۱ تماس نیز توسط همکاران آتش نشانی اخذ شده ولی از مجموع تماس‌های سال گذشته با آتش نشانی شهر یزد تعداد سه هزار و ۹۴۹ تماس مشاوره‌ای و شش هزار و ۲۰۷ تماس نیز عملیاتی بوده است.

حیدری در بخشی از سخنانش به موضوع پسماندهای شهری اشاره و عنوان کرد: روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود که ۶۰ درصد زباله‌های تولیدی جزو مواد عالی است و قابلیت تولید کود کمپوست را دارد.

وی گفت: البته در راستای تکمیل فرایند تولید کود کمپوست از محل پسماندها، ۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط تولید آن و جلوگیری از تولید شیرابه و آلودگی محیط زیست اختصاص یافته است که تاکنون تجهیزات مورد نیاز و یک هکتار از مجموع دو هکتار زمین مورد نیاز برای این خط تولید آماده سازی شده و امیدواریم با آماده شدن سایر زیرساختهای آن، شاهد راه اندازی خط ۳۰۰ تنی تولید کود کمپوست شهر یزد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته، خط پردازش ۳۰۰ تنی این فرایند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان بهره برداری شده که هم اکنون تنها اقدام به تفکیک زباله‌های تر از خشک می‌شود.

سخنگوی شورای شهر همچنین یادآور شد: روزانه ۹۰۰ تن پسماند عمرانی در شهر یزد تولید می‌شود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری و ساماندهی پسماندهای عمرانی شهر، شاهد بهبود سیما و منظر شهر هستیم.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل بازگشایی مدارس، گفت: هرچند خدمات‌دهی اتوبوس‌های شهر یزد برای ایام بازگشایی مدارس طی روزهای اول و دوم مهرماه رایگان اعلام شده ولی پیشنهاد داریم با مجوز شورای شهر، ناوگان اتوبوس شهر طی تمام ایام هفته اول مدرسه خدمات رایگان ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک معابر در ایام بازگشایی مدارس نیز قرار است شاهد تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای ابتدایی سال تحصیلی باشیم که قطعاً از سوی دولت اعلام خواهد شد.

به گفته حیدری، در راستای آمادگی بیشتر رانندگان فعال در حوزه سرویس دهی به مدارس، از امروز شاهد برگزاری مانور حمل و نقل مدارس به همت سازمان حمل و نقل شهرداری هستیم و امیدواریم امسال سرویس دهی بهتری در این حوزه را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در این دوره از شورای شهر یزد، عمر ناوگان اتوبوس‌های شهری جوان‌تر شده و اکنون به ۱۲ سال رسیده در حالی که میانگین سن کشوری این ناوگان ۱۳ سال است.

وی در این باره افزود: ۱۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در شهر یزد داریم ولی مجموعه شهر برای تسهیل خدمات رسانی به این حوزه به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز است که تاکنون ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون خریداری شده که برخی از آنها تاکنون تحویل شده است. علاوه بر این نیز ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهر نیز تاکنون نوسازی شده است.

سخنگوی شورای شهر یزد در پایان نیز اعلام کرد: خوشبختانه در رابطه با خرید تجهیزات ایمنی و مدیریت بحران شهر نیز در این دوره از شورای شهر، جمعاً ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هزینه شده است.