زمان : 27 Shahrivar 1403 - 16:14
شناسه : 199727
بازدید : 717
جبران خسارت سیل روستای قطرم در دو مرحله صورت می‌گیرد جبران خسارت سیل روستای قطرم در دو مرحله صورت می‌گیرد یزدفردا: مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد: باتوجه به خسارت سیل به روستای قطرم بافق در اردیبهشت ماه امسال، جبران خسارت، در دو مرحله صورت می‌گیرد.

به گزارش یزدفردا: حامد شیشه بری گفت: یکی از مصوبات بازدید‌های قبلی و جلسات استانداری، مطالعه مسیر سیل و اتفاقات رخ داده در دو مرحله بود. شیشه بری بیان کرد: در مرحله اول مطالعات، دیوار‌های ساحلی آسیب دیده، اصلاح شد و در مرحله دوم مطالعات بر روی بستر رودخانه صورت گرفت.

وی، گفت: درخصوص منابع مورد نیاز برای عملیات‌های اجرایی نقاط آسیب دیده بر اثر سیل، قرار شد با هماهنگی فرماندار بافق، ۵۰ درصد هزینه‌ها به همت فرمانداری و ۵۰ درصد دیگر از طریق تفاهم نامه بین منابع طبیعی، آب منطقه ای، مدیریت بحران استانداری و دهیاری، تأمین شود.

دهقان فرماندار بافق نیز گفت: قطرم بر اثر سیل اردیبهشت ماه امسال آسیب دید و مردم روستا برای عبور و تردد با مشکل مواجه شدند؛ مقرر شد در کوتاه مدت و بلند مدت براساس مطالعات، به مرور اقداماتی صورت گیرد.

وی، افزود: قرار شد در مدت سه ماه آینده مسیر تردد هموار و کار‌های زیربنایی آن اجرا شود، که تأمین هزینه آن به صورت ۵۰-۵۰ صورت می‌گیرد.

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد هم، گفت: بخشی از عملیات بازسازی صورت گرفته است و ۵۴ باب منزل براساس گزارش بنیاد مسکن، آسیب دیده بود که پرداخت خسارت از محل صندوق بیمه پیگیری شد.

وی، افزود: برای بازسازی و جبران خسارت سیل این روستا، رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که بخش عمده آن باهمکاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دستگاه‌های دولتی استان تامین شده است. 

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق گفت: باتوجه به سیل اخیر روستای قطرم طرح مطالعاتی ایمن سازی روستا از قسمت بالادست رودخانه تا پایین دست از سوی بنیاد مسکن اجرایی و به ادارات ابلاغ می‌شود.

وی، افزود: تا ابلاغ طرح اصلی، تا ۲ روز آینده مشاور حضور پیدا خواهد کرد تا قسمت‌های آسیب دیده به صورت موقت، مرمت و از خسارت بیشتر جلوگیری شود.