زمان : 25 Aban 1388 - 20:57
شناسه : 19951
بازدید : 46080
چگونگي عمليات تروريستي موساد در دمشق و استانبول چگونگي عمليات تروريستي موساد در دمشق و استانبول

چگونگي عمليات تروريستي موساد در دمشق و استانبول


یزدفردا "  (خبر ويژه) کیهان :جزئيات دو عمليات تروريستي و آدم ربايي رژيم صهيونيستي در سوريه و تركيه منتشر شد.
روزنامه كويتي الرأي با اشاره به ترور عماد مغنيه فرمانده ارشد حزب الله لبنان، از قول ديپلمات عضو يكي از سفارتخانه هاي اروپايي در دمشق نوشت: در پي اين ترور سازمان اطلاعات سوريه در تحقيقات خود به يكي از مسئولان گمرك مرزي سوريه به نام سرتيپ «حسن مخلوف» رسيد و او را دستگير كرد. اين شخص در قبال دريافت رشوه بسيار كلاني اجازه داده بود تا اجرا كنندگان عمليات بدون هيچ ردي از مرز سوريه عبور كنند. او مابين ساعت 12 تا 3 بعدازظهر براي هر ساعت يك ميليون دلار رشوه دريافت كرده و در اين مدت تنها يك سرباز براي حفاظت از مرز بر سر كار گذاشته بود.
اين روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: موساد تعدادي از نيروهاي خود را كه يهوديان عراقي بودند و پاسپورت عراقي به همراه داشته و پيش از اين نيز چند بار از مرز رسمي وارد سوريه شده بودند از مرز عبور داد. مدير گمرك در آن ساعت همه افسران و سربازان را به جز يك نفر به بهانه جلوگيري از يك عمليات بزرگ قاچاق به نقطه اي ديگر فرستاده بود.
ديپلمات غربي به روزنامه الرأي گفت: بيست دقيقه بعد از عمليات، ما در سفارت مطلع شديم كه عماد مغنيه براثر انفجار كشته شده است اين خبر مسئولان سوري و حزب الله را غافلگير كرد.
گفته مي شود در عمليات تروريستي مذكور سازمان جاسوسي آمريكا و چند كشور اروپايي همكاري داشته اند.
در همين حال جزئيات تازه اي از نحوه ربوده شدن عليرضا عسكري نظامي بازنشسته ايراني در استانبول تركيه منتشر شد. براساس اين گزارش عسكري توسط موساد و با همكاري سازمان هاي اطلاعاتي انگليس و آلمان در تركيه ربوده شده و نهايتاً به زندان هاي رژيم صهيونيستي منتقل شده است.
به گزارش «الف» عليرضا عسگري كه پس از بازنشستگي به تجارت زيتون و روغن زيتون در سوريه مشغول بود، در تاريخ 16 آذر 85 از دمشق وارد هتل جيران استانبول تركيه شد و دو روز بعد 18 آذر مفقود شد. در روزهاي ابتدايي اين آدم ربايي، ربايندگان براي دادن آدرس غلط و جنگ رواني عليه ايران، به نقل از منابعي در سرويس هاي اطلاعاتي غربي به رسانه هاي تركيه گفتند كه عسگري و خانواده اش پناهنده شده اند اما اين طرح فريب با مصاحبه اعضاي خانواده وي ناكام ماند.
در روزهاي بعد، سازمان اطلاعات خارجي انگلستان اولين سرويسي بود كه استفاده رسانه اي از اين ربايش را آغاز كرد و رسانه هاي آمريكايي به نقل از منابعي در MI6 انگليس ادعا كردند عسگري به مأموران اين سازمان گفته است كه مقادير زيادي اورانيوم از يك پايگاه هوايي نظامي در كيسانگن سودان به ايران منتقل شده است.

منبع:کیهان

یزدفردا