زمان : 25 Aban 1388 - 20:51
شناسه : 19949
بازدید : 3830
سلامتی درباره اظهارات اخير جرج بوش:جريان مقابل هميشه از كاه كوه مي سازد. کیهان :از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟! سلامتی درباره اظهارات اخير جرج بوش:جريان مقابل هميشه از كاه كوه مي سازد. کیهان :از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟!

سلامتی درباره اظهارات اخير جرج بوش:جريان مقابل هميشه از كاه كوه مي سازد.

کیهان :از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟!

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی گفت :


جنبش سبز ادامه حركت اصلاح طلبي است و بر اين اساس حركتي مسالمت آميز و منطبق با قانون است/ امثال بوش در اين مواقع فرصت طلبي كرده و يك جنبش را بدنام مي‌كنند، در حالي كه اين حركت ربطي به خارجي‌ها ندارد.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلام تاكيد كرد: جنبش سبز اپوزوسيون مقابل نظام نيست و اگر اعتراضي هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است.
محمد سلامتي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در خصوص مخاطراتي كه جنبش سبز را تهديد مي كند، اظهار داشت: جنبش سبز ادامه حركت اصلاح طلبي است و بر اين اساس حركتي مسالمت آميز و منطبق با قانون است.
وي افزود: طبعا اصلاح طلبان كه در اين جنبش حضور دارند چارچوب نظام را قبول دارند، بلكه خودشان صاحب انقلاب هستند و براي پيروزي آن زحمات فراواني كشيده‌اند و حركت آنان به گونه‌اي است كه مي خواهند مسير قانون، ديدگاههاي امام(ره) و مطالبات مردم را طي كنند.
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب با بيان اينكه اصلاح طلبان نگران هستند تا انقلاب و نظام از مسير خود خارج نشود و در صورت چنين اتفاقي واكنش نشان خواهند داد، تصريح كرد: جنبش سبز اپوزوسيون مقابل نظام نيست و اگر اعتراضي هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است.
وي ادامه داد: شيوه بيان اعتراض در جنبش سبز نيز شباهتي به اپوزوسيون خارج نظام ندارد و لذا همه بايد مراقب باشند تا ضد انقلاب و منافقين نتوانند از جنبش سبز سوء استفاده كنند، زيرا در برخي مواقع ممكن است توسط افراد فرصت‌طلب شعارهايي داده شود كه با جنبش سبز هماهنگي نداشته باشد.
سلامتي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص سخنان اخير بوش،رئيس جمهور سابق آمريكا كه مدعي حمايت از اصلاح طلبان شده بود، گفت: از هر پديده‌اي كه مردم استقبال مي‌كنند، عده‌اي هم سراغ سوء استفاده از آن مي روند كه مهمترين آنان محاربين و قدرت‌هاي خارجي مخالف هستند.
وي ادامه داد: امثال بوش در اين مواقع فرصت طلبي كرده و يك جنبش را بدنام مي‌كنند، در حالي كه آن حركت ربطي به خارجي‌ها ندارد؛ البته آنها نمي‌توانند سوء استفاده كنند و جناح مقابل داخلي هم با استفاده از سخنان اينگونه هميشه جنجال بزرگي درست مي‌كند و از كاه كوه مي‌سازد.
سلامتي تصريح كرد: افراطيون داخلي به اين خاطر كه منافعشان به خطر افتاده و مي‌دانند كه برخي اقداماتشان زير سوال است، به تكاپو مي افتند تا جواب نخبگان و مردم را ندهند، لذا دائما مطالبي را عليه اصلاح طلبان بيان مي‌كنند و از چند نفر هم كه مورد تائيد مجموعه اصلاح طلبان نيستند سوء استفاده كرده و افراد معتقد به نظام و انقلاب را مخدوش مي كنند.
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب در پايان خاطرنشان كرد: در جنبش سبز كساني حضور دارند كه مورد تائيد امام(ره) بوده‌اند، اما وقتي همين افراد خواستار اجراي قانون اساسي مي شوند مورد حمله قرار مي‌گيرند.



کیهان :از كاه كوه ساختن يا گروهبان شدن ژنرال هاي اصلاحات؟! (خبر ويژه)


یزدفردا "دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب، درباره اظهارات اخير جرج بوش مبني بر اينكه «اصلاح طلبان در ايران خط مقدم آمريكا هستند»گفت: جريان مقابل هميشه از كاه كوه مي سازد.
محمد سلامتي با بيان اينكه «از هر پديده اي كه مردم استقبال مي كنند عده اي هم سراغ سوءاستفاده از آن مي روند كه مهم ترين آنها محاربين و قدرت هاي خارجي مخالف هستند» گفت: امثال بوش در اين مواقع فرصت طلبي كرده و يك جنبش را بدنام مي كنند، در حالي كه آن حركت ربطي به خارجي ها ندارد؛ البته آنها نمي توانند سوءاستفاده كنند و جناح مقابل داخلي هم با استفاده از سخنان اينگونه هميشه جنجال بزرگي درست مي كند و از كاه كوه مي سازد.
وي در گفت وگو با ايلنا همچنين اظهار داشت: جنبش سبز، اپوزيسيون مقابل نظام نيست و اگر اعتراضي هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است. طبعاً، اصلاح طلباني كه در اين جنبش حضور دارند چارچوب نظام را قبول دارند بلكه خودشان صاحب انقلاب هستند.
وي ادامه داد: شيوه بيان اعتراض در جنبش سبز نيز شباهتي به اپوزيسيون خارج نظام ندارد و لذا همه بايد مراقب باشند تا ضدانقلاب و منافقين نتوانند از جنبش سبز سوءاستفاده كنند، زيرا در برخي مواقع ممكن است توسط افراد فرصت طلب شعارهايي داده شود كه با جنبش سبز هماهنگي نداشته باشد.
وي گفت: «در جنبش سبز كساني حضور دارند كه مورد تائيد امام (ره) بوده اند، اما وقتي همين افراد خواستار اجراي قانون اساسي مي شوند مورد حمله قرار مي گيرند.»
آقاي سلامتي البته عمداً يا سهواً چند سؤال اساسي را مغفول و بي پاسخ گذاشته است. اول اينكه چرا محاربين و قدرت هاي خارجي مخالف، از انقلاب اسلامي كه مورد استقبال ملت ايران بوده، استقبال نكرده و سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما از فتنه سبز استقبال مي كنند و سراغ آن مي روند؟ همين قدرت هاي استكباري چرا از حضور 40ميليوني ملت ايران و انتخاب 5/24ميليون نفري آنها استقبال نكردند و يا به قول آقاي سلامتي سراغ سوءاستفاده از آن نرفتند اما عملكرد اصلاح طلبان معمولاً ظرفيت استفاده مطلوب از سوي دشمنان خارجي و داخلي را داشته است؟ ثانياً آيا حمايت علني بوش و اوباما و شيمون پرز و گوردون براون از عملكرد مدعيان اصلاح طلبي با ذكر مصاديق و آدرس ها، مسئله اي حاشيه اي و از كاه كوه ساختن است؟ آيا غير از اين است كه بوش مي گفت ما با اصلاح طلبان براي توقف تمام فعاليت هاي هسته اي ايران به توافق رسيده بوديم اما روي كار آمدن اصولگرايان همه چيز را به هم ريخت. ثالثاً آيا مقابله با قانون اساسي و قانون انتخابات و مقابله با راي اكثريت مردم كه براساس مكانيزم هاي همان قانون اعلام شده، نامش اصلاح طلبي و قانون گرايي است؟ آيا ايجاد آشوب و اغتشاش در كشور را مي توان در چارچوب نظام ارزيابي كرد. يعني اين شيوه غير از شيوه اپوزيسيون محارب است؟ مگر اپوزيسيون محارب چه مي كنند كه شما نكرديد؟ مگر نه اينكه گروهك هاي محارب در بستر ساخته شده ازسوي شما غواصي كردند و در محيطي امن به جنايت و تخريب و ترور مبادرت كردند؟ اساساً چرا محاربان و فرصت طلبان در سايه شيوه هاي اعتراضي شما، فرصت عرض اندام پيدا مي كنند؟رابعاً آيا يك مورد سراغ داريد كه حضرت امام در انواع انتخاباتي كه هر كدام معترضاني داشته، اجازه اردوكشي و سنگربندي خياباني مقابل راي مردم و نهادهاي قانوني را داده باشند يا همواره به جناح ها تذكر داده اند كه حساب خود را از ضدانقلاب، منافقين و محاربين جدا كنند؟!
البته راه براي جبران باز است اما شرط جبران، پذيرفتن خطا و جفاست نه مغالطه و توجيه و دفاع از خيانت. اصلاح طلبي واقعي، اصلاح انحرافات در درون جريان مذكور است نه خرج كردن از كيسه ملتي كه از انتخابات يك جشن بزرگ ملي ساختند. حتي همان طيفي از مردم كه به ترديد افتاده بودند به تدريج با ديدن فضاي فتنه و خيانت، خود را كنار كشيدند تا امروز ژنرال هاي بي لشكر و گروهبان شده «اردوكشي خياباني»، ادعا كنند راديكاليزم و تندروي خوب نيست و ما از قانون گرايي و ميانه روي و رويكرد انتقادي دفاع مي كنيم.

یزدفردا