زمان : 25 Aban 1388 - 17:22
شناسه : 19943
بازدید : 2462
تئاتر استان یزد در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است تئاتر استان یزد در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است

تئاتر استان یزد در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است

یزدفردا "ترقی نژاد:رییس اداره امور هنری ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به ینکه تئاتر استان در وضعیت کنونی به همدلی بیشتری نیازمند است ،اظهارداشت:اگر همه عزیزان این عرصه خدمت به تئاتر را مد نظر بگیرند با پیشرفت ملموس تری روبرو خواهیم بود.

هادی ورشوی گفت: وضعیت کنونی مطمئنا وضعیت آرمانی و مطلوبی نیست و همه باید چه در بخش اداری و چه در بخش فنی و هنری به پویایی هرچه بیشتر این هنر بیاندیشیم.

وی افزود: شوق و شور و استعداد از بزرگترین محاسن اهالی تئاتر استان است که می تواند همراه با آموزش ، زمینه رشد نمایش استان را فراهم نماید .

وی ادامه داد:خوشبختانه چند سالی است که با حضور نسل جدید و تحصیل کرده در رشته های مرتبط با هنرهای نمایشی مواجهیم اما متاسفانه نداشتن برنامه مدون باعث شده تا رشد قابل توجه ای در این زمینه صورت نگیرد .

به اعتقاد این کارشناس فعال هنری ،تلفیق تجربه پیشکسوتان این عرصه همراه با دانش نسل جدید و آموزش شیوه های نوین و روز دنیا می تواند در استحکام پایه های این هنر موثر باشد .

رییس اداره امور هنری ارشاداسلامی استان یزد اضافه کرد: تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بزودی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت که امیدواریم با همکاری اهالی تئاتر بتوانیم این برنامه ها را اجرایی نماییم ثبت گروههای نمایشی - حمایت مادی و معنوی از گروه ها در راستای فراهم آوردن شرایطی جهت اجرای عموم در طول سال و استمرار در اجرا که خود باعث پویایی فضای نمایش استان خواهد شد .

وی در پایان تصریح کرد:برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی استان ، برگزاری همایشهای تخصصی همچنین برنامه های بلند مدتی از جمله : تدوین طرح آسیب شناسی تئاتر استان ،تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان نمایش و برگزاری کلاسهای آموزشی مدون از دیگر برنامه هایی است که مطمئنا به طرح ، برنامه و نشست های تخصصی بیشتری جهت اجرایی شدن نیازمند است.

یزدفردا