زمان : 20 Shahrivar 1403 - 17:37
شناسه : 199102
بازدید : 2558
پلی‌کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در رفسنجان احداث می‌شود پلی‌کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در رفسنجان احداث می‌شود یزدفردا: رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: اجرای طرح‌ مهم حوزه چشم‌پزشکی در رفسنجان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در راستای خدمت‌رسانی به مردم پلی‌کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی مرحوم شفیعی‌پور در جوار بیمارستان مرادی ایجاد شود.

به گزارش یزدفردا: دکتر کولیوند امروز ۲۰ شهریورماه در حاشیه افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای رفسنجان اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای که امروز با همکاری مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد می‌تواند بسیاری از افراد را از مرگ حتمی نجات دهد و کار پر خیر و برکتی است.

وی افزود: اجرای طرح‌ مهم حوزه چشم‌پزشکی در رفسنجان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در راستای خدمت‌رسانی به مردم پلی‌کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی مرحوم شفیعی‌پور در جوار بیمارستان مرادی ایجاد شود.

کولیوند با قدردانی از زحمات عوامل جمعیت هلال احمر در استان کرمان و شهرستان رفسنجان و نیز حمایت‌های فرمانداری و دیگر ارگان ها از جمعیت هلال احمر در امر خدمات‌رسانی به مردم گفت: سفری که به رفسنجان داشتیم در راستای ارزیابی وضعیت جمعیت هلال احمر و امکانات موجود است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: طی جلسه‌ای که امروز با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و مسئولان داشتیم مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت احداث پلی کلینیک تخصصی چشم پزشکی مرحوم شفیعی‌پور در راستای کمک و خدمت رسانی به مردم جنب بیمارستان مرادی شهر رفسنجان انجام شود و به نتیجه برسد.

کولیوند تصریح کرد: سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر روز به روز بالاتر رفته و خدمات آن پررنگ‌تر می‌شود.

افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید بخشی امری مهم در امدادرسانی حوادث جاده‌ای

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور رفسنجان- سرچشمه را امری مهم در امدادرسانی حوادث جاده‌ای و کوهستان برشمرد و گفت: پایگاه شهید بخشی که با همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان احداث شده به کاهش حوادث جاده‌ای شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

احمد انارکی‌محمدی یادآور شد: قرار گرفتن در روبروی فرودگاه و جاده سرچشمه به عنوان یکی از محورهای کوهستانی شهرستان به امدادرسانی در این موارد کمک خواهد کرد ضمن این‌که در مواقع حوادثی در خود مجتمع مس می‌تواند مورد همراهی قرار بگیرد.

افتتاح دو پایگاه امدادی چند منظوره در رفسنجان‌

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دو پایگاه امدادی چندمنظوره، در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه و دیگری در شهر جوادیه الهیه فلاح رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور صبح امروز ۲۰ شهریورماه به همراه جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در رفسنجان حضور یافت و ضمن افتتاح دو طرح امدادی هلال احمر، از املاک و موقوفات هلال احمر رفسنجان بازدید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات چندمنظوره شهید بخشی این جمعیت در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه در زمینی به‌مساحت ۱۴ هکتار احداث شده است.

وی افزود: زیربنای ساختمان این پایگاه ۲۲۰ متر مربع است که با کمک بخش خصوصی و دولتی بالای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هم صرف ساخت و ساز آن شده است.

امینی‌رنجبر افزود: همچنین پایگاه امدادی چندمنظوره دیگری هم در جوادیه الهیه فلاح از توابع رفسنجان با همت خیر احداث شده و به بهره‌برداری رسید که مساحت ساختمان ۲۰۰ متر مربع است.

وی ضمن اشاره به استقرار یک تیم سه نفره امداد و نجات در هر کدام از این پایگاه‌ها برای امدادرسانی در سوانح احتمالی، افزود: ویژگی اصلی این پایگاه‌ها، چندمنظوره بودن آن است به طوری که علاوه بر پوشش امدادی حوادث کوهستان و ارتفاعات، حوادث جاده‌ای و امدادرسانی به سایر حوادث نظیر ریزش ساختمان و آوار و سیلاب نیز از وظایف این پایگاه‌ها است.

در این بازدید کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، درویشی معاون حقوقی و امور استانها هلال احمر، رضایی فرماندار رفسنجان، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فلاح مدیر کل هلال احمر استان، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند و از املاک و موقوفات هلال احمر رفسنجان بازدید شد.