زمان : 22 Aban 1388 - 17:04
شناسه : 19902
بازدید : 3782
مديران دولتي ميبد و پايبندي به اصلاح الگوي مصرف! مديران دولتي ميبد و پايبندي به اصلاح الگوي مصرف!

مديران دولتي ميبد و پايبندي به اصلاح الگوي مصرف!


هدايت كارگر شوركي

www.kargar32.ir
kargar32@yahoo.com
چندوقت پيش براي شركت در مراسم عروسي يكي از دوستان قديمي، به شهر ميبد دعوت شده بودم ولي چون پيداكردن آدرس نوشته شده روي كارت برايم دشوار بود بصورت تلفني، نشاني محل عروسي را پرس و جو كردم. از طرفي چون آشنايي دقيق به كوچه و خيابانهاي آن منطقه نداشتم مجبور شدم بنا به توصيه آشنايان، بدنبال نشانه برپايي جشن عروسي يعني چراغاني بگردم.
در شهر تقريبا كوچك ميبد و در ميان كوچه و خيابانهاي مركزي اين شهر بدنبال چراغاني مي گشتم كه واقعيت جالب و در عين حال تلخي برايم آشكار شد. شايد اگر نشاني محل عروسي را بلد بودم متوجه اين واقعيت نمي شدم اما از آنجا كه در فكر يافتن چراغاني و ريسه كشي و ... بودم متوجه شدم كه تعدادي از ساختمانهاي دولتي شهر، در ايامي كه جشن يا مراسم خاصي هم نبود، چراغاني شده بودند. از مركز آموزش فني و حرفه اي گرفته تا اداره آموزش و پرورش و بانكها و... .
در حاليكه همچنان در كوچه محله هاي خاطره انگيز ميبد بدنبال محل برپايي جشن عروسي دوستم مي گشتم، براي سوالات زيادي كه در ذهنم ايجاد شده بود نيز بدنبال پاسخ بودم:
- دليل چراغاني شدن ساختمانهاي دولتي ميبد در اين ايام چه مي تواند باشد؟
- هزينه هاي مادي اين اقدام مديران دولتي براي شهر كوچك ميبد چقدر است؟
- آيا اين كار مديران دولتي ميبد، هزينه هاي معنوي و اجتماعي هم براي شهروندان ميبدي خواهد داشت؟
- آيا مردم ميبد كه مدام از رسانه ها و دولتمردان، شعار پايبندي به نهضت اصلاح الگوي مصرف را مي شنوند، با ديدن اينگونه صحنه ها، حرف شفاهي مديران را خواهند پذيرفت يا از عملشان، الگوبرداري مي كنند؟
- آيا مديران دولتي شهر ميبد، در مورد مصرف برق در خانه هاي خودشان هم اينقدر ولخرج هستند؟
- آيا مسئولان نظارتي شهرستان مانند فرمانداري، از چنين واقعيتي خبر دارند؟ اگر اينگونه است، سكوتشان نشانه چيست؟
- آيا ....
هنوز در حال فكر كردن به اين سوالات بودم كه متوجه شدم به محل عروسي رسيده ام. براي اينكه در طول مراسم عروسي، فكرم مشغول اين موضوع نشود با خودم گفتم حتما اين چراغاني هاي دولتي هم به مناسبت جشن عروسي دوست من بوده و قطعا اين اتفاق در ساير شبها، نيافتاده و نخواهد افتاد. يادم باشه به دوستم بخاطر اهميتش پيش مديران دولتي شهر، تبريك مجدد بگم!

یزدفردا