زمان : 20 Aban 1388 - 19:59
شناسه : 19894
بازدید : 5307
پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی و اولین نمایشگاه منطقه ای تخصصی سفال ،سرامیک،کاشی و آبگینه در یزد پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی و اولین نمایشگاه منطقه ای تخصصی سفال ،سرامیک،کاشی و آبگینه در یزد

پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی

 اولین نمایشگاه منطقه ای تخصصی سفال ،سرامیک،کاشی و آبگینه در یزد


  پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی و اولین نمایشگاه منطقه ای تخصصی سفال ،سرامیک،کاشی و آبگینه در محل نمایشگاه های دائمی یزد واقع در بلوار جانباز برگزار میگردد.

این نمایشگاه دارای 160 غرفه می باشد که 120 غرفه آن در زمینه نمایشگاه سراسری بازرگانی و 40 غرفه دیگر آن در زمینه نمایشگاه تخصصی سفال ، سرامیک ، کاشی و آبگینه می باشد.

شایان ذکر است که این نمایشگاه از تاریخ 18 لغایت 23 آبان و در دو سالن مجزا صنایع دستی تلفیقی سراسری و نمایشگاه تخصصی برگزار می گردد.

 پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی
 و اولین نمایشگاه منطقه ای تخصصی سفال ،سرامیک،کاشی و آبگینه
در محل نمایشگاه های دائمی یزد واقع در بلوار جانباز

مهندس سیفی رئیس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه دستاوردهای هنرهای سنتی ، عرضه محصولات صنایع دستی و تقویت خلاقیت های هنرمندان در عرصه هنرهای سنتی و دستی می باشد و تصریح کرد امروزه در کنار آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز با طرحها و اصالتهای ویژه خود مطرح بوده و می تواند مکمل دیدنی های تاریخی هر کشور باشد.
سیفی افزود: از میان تولیدات متنوع صنایع دستی سفال و سرامیک بیشترین حجم تولید و تعداد شاغلین را در حوزه صنایع دستی به خود اختصاص داده است که با توجه به این ویژگیها و با پیگیرهای لازم ، شهرک صنایع دستی سفال و سرامیک در شهرستان میبد راه اندازی شده تا از این طریق زمینه مناسب برای فعالیت بهتر و بیشتر صنعتگران و هنرمندان در این رشته فراهم آید.
مهندس سیفی ادامه داد: برای استفاده کامل از نیروی انسانی در روستاها و نیروی انسانی فعال بیکار در شهرها ، بهتر است سرمایه گذاری در رشته های صنایع دستی باشد ، چراکه این گونه فعالیت ها از دیر باز منبع درآمد مهمی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و صنعت گردشگری بر یکدیگر اثر متقابل داشته و می توانند موجبات رشد و توسعه یکدیگر را فراهم سازند اظهار امیدواری نمود: با توجه به مصوبه اخیر دولت در خصوص الزام دستگاههای دولتی پیرامون خرید صنایع دستی شاهد رونق این صنعت باشیم.
این نمایشگاه دارای 160 غرفه می باشد که 120 غرفه آن در زمینه نمایشگاه سراسری بازرگانی و 40 غرفه دیگر آن در زمینه نمایشگاه تخصصی سفال ، سرامیک ، کاشی و آبگینه می باشد.
شایان ذکر است که این نمایشگاه از تاریخ 18 لغایت 23 آبان و در دو سالن مجزا صنایع دستی تلفیقی سراسری و نمایشگاه تخصصی و با حضور صنعتگران از استان های مختلف کشور برگزار می گردد.


افتتاح نمایشگاه


یزدفردا