زمان : 20 Aban 1388 - 17:53
شناسه : 19892
بازدید : 2778
رييس جمهور در نشست مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي هدفمند كردن و حذف يارانه‌ها دو مقوله متفاوت و جدا از هم هستند رييس جمهور در نشست مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي هدفمند كردن و حذف يارانه‌ها دو مقوله متفاوت و جدا از هم هستند

رييس جمهور در نشست مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي

هدفمند كردن و حذف يارانه‌ها دو مقوله متفاوت و جدا از هم هستند

یزدفردا "رييس‌جمهور هدفمند كردن يارانه‌ها را با حذف يارانه‌ها دو مقوله متفاوت و جدا از هم دانست و تاكيد كرد: دولت به هيچ عنوان به دنبال حذف يارانه‌ها نيست بلكه مي‌خواهد يارانه‌ها را درست و هدفمند توزيع كند و بدون ترديد اين موضوع اگر درست اجرا شود صددرصد به نفع اقتصاد كشور و آحاد مردم خواهد بود.
دكتر محمود دكتر احمدي‌نژاد سه شنبه شب در نشست مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت همدلي و هماهنگي بين قواي كشور خاطر نشان كرد: خادمان ملت در مجموعه دولت و مجلس شوراي اسلامي با همدلي، رايزني و تبادل‌نظر مي‌توانند زمينه خدمت گسترده‌تر، بالاتر و بهتر را به مردم فراهم كنند.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها با بيان اينكه به نظر مي‌رسد تصويري كه از اين طرح بزرگ در ذهن برخي از دوستان شكل گرفته است واقعي نيست، اظهار داشت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اگر چه كار بسيار بزرگي است اما اين موضوع نبايد باعث شود كه در اجراي آن تعلل كنيم و هر كاري را بالاخره بايد از يك نقطه‌اي آغاز كرد.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به ابعاد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، گفت: با توجه به وضع موجود ادامه اين مسير قابل تداوم نيست چرا كه با ادامه چنين شرايطي پس از چند سال هر آنچه توليد مي‌كنيم بايد در داخل مصرف شود بنابر اين هيچ چيزي براي صادرات نخواهيم داشت.
رييس‌جمهور با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان سال اصلاح الگوي مصرف اظهار داشت: مصرف در كشورمان از رشد تصاعدي برخوردار است و به نسبت كشورهاي مشابه خودمان بسيار بالا مي‌باشد و به نظرم علت اصلي چنين رفتاري اين است كه كالاها در برابر متقاضي ارزش واقعي خود را ندارد. يكي از دلايل مصرف بالا توزيع نامناسب يارانه‌ها است كه ضرورت دارد اصلاح شود.
دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه دولت به دنبال حذف يارانه‌ها نيست، خاطر نشان كرد: معتقديم حذف يارانه‌ها موجب تورم و به معناي له شدن اقشار ضعيف در عرصه اقتصاد است و اين چيزي است كه برخي‌ها در مقطعي به دنبال آن بودند و آثار منفي آن را همه ديديم. از اينرو دولت در پي هدفمند كردن و درست توزيع كردن يارانه‌ها است.
رييس‌جمهور گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها كاري سنگين و پيچيده است كه دولت موظف است آن را انجام دهد اما اصل اين موضوع اقدامي درست است كه اگر طراحي‌ها و ساز و كارهاي دولت براي اجراي آن قابليت عملياتي شدن پيدا كند به نفع اقتصاد كشور خواهد بود.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت مي‌خواهد فشار را از دوش مردم و توليد كننده بردارد خاطر نشان كرد: اطمينان مي‌دهم با اشاعه اين طرح توليد ناخالص ملي به سرعت رشد خواهد داشت.
رييس‌جمهور گفت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها تنظيم مجددي در مصرف و مديريت كشور است و اين مطلقاً موجب بحران نخواهد شد، البته بايد ساز و كارهايي كه دولت طراحي كرده است به گونه‌اي قابليت اجرايي پيدا كند كه بتوانيم بلافاصله عمل كنيم تا فرصت‌طلبان نتوانند سوء استفاده كنند.
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها مهمترين طرح تاريخ اقتصاد كشور است و به نوعي مي‌توان گفت مهم‌ترين كار دولت و مجلس در دوره پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌باشد. البته مهم بودن اين طرح بدين معنا نيست كه نشدني است و كشور با بحران مواجه مي‌شود. دولت با دقت ابعاد مختلف اين موضوع و تجربيات كشورهاي مختلف را مورد بررسي و پيگيري قرار داده و ساز و كارهاي مناسب را براي اجراي درست آن طراحي كرده است.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه اجراي اين طرح جز با مديريت و مشاركت مردم در منابع ، امكان ‌پذير نيست، گفت: امروز اكثريت مردم در مديريت منابع احساس مسئوليت و مشاركت ندارند ولي با ساز و كارهايي كه دولت طراحي كرده است تك تك مردم در مديريت منافع مشاركت خواهند داشت.
دكتر احمدي‌نژاد همچنين اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را مقدمه اجراي اصل 44 قانون اساسي دانست و اظهار داشت: اگر اين موضوع اصلاح نشود اصولاً سرمايه‌گذاري در كشور شكل نخواهد گرفت. اجراي اين طرح، نجات دادن مردم و اقتصاد كشور است و به نفع دهك‌هاي پايين جامعه خواهد بود.
وي افزود: اگر آنگونه كه دولت طراحي كرده است اين طرح اجرا شود ظرف 5 سال آينده نه فقط در منطقه بلكه در سطح جهان جزء كشورهاي برتر دنيا قرار خواهيم گرفت.
رييس‌جمهور تصريح كرد: بايد دست به دست هم اين طرح بزرگ را جلو ببريم، دولت خود را بازوي كار شناسي مجلس شوراي اسلامي مي‌داند و مي‌خواهيم با يكديگر يك كار بزرگ را با قدرت و بدرستي به پيش ببريم تا كسي نتواند از آن سوء استفاده كند.
در ابتداي اين جلسه سه وزير پيشنهادي رييس جمهور و شماري از روساي كميسيون‌ها و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بيان برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي خود در موضوعات مختلف پرداختند همچنين رييس مجلس نيز در سخناني با اشاره به ضرورت همدلي بين دولت و مجلس گفت: دولت و مجلس با همگرايي مي‌توانند در راستاي حل مسايل و مشكلات گام بردارند.

یزدفردا