زمان : 07 Shahrivar 1403 - 21:49
شناسه : 198703
بازدید : 2554
دادستان کرمان از تشدید برخورد با موتورهای سنگین و خودروهای شوتی خبر داد دادستان کرمان از تشدید برخورد با موتورهای سنگین و خودروهای شوتی خبر داد یزدفردا: دادستان کرمان گفت: دستور قضایی جدی برای توقیف موتورسیکلت‌های سنگین و غیرمجاز و خودروهای شوتی صادر شده است.

به گزارش یزدفردا: مهدی بخشی امروز هفتم شهریورماه در نشست مشترک با رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با تأکید بر تشدید برخورد با موتورسواران موتورسیکلت‌های سنگین و غیرمجاز با هدف ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم در شهر اظهار کرد: تعدادی از افراد هنجارشکن با موتورسیکلت‌های سنگین در سطح و حاشیه شهر جولان داده که تردد و حرکات نمایشی آن‌ها باعث حوادث و وقایعی چون تلفات جانی، ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت برای شهروندان است و برخورد با این افراد خواست و مطالبه شهروندان است.

وی افزود: دستگاه قضایی و پلیس برای آرامش روحی و روانی شهروندان با قاطعیت وارد عمل شده و مالکان این موتورسیکلت‌ها را شناسایی و ضمن توقیف و ضبط این موتورها به صورت جدی با مالکان این وسایل نقلیه برخورد می‌کنند.

دادستان کرمان گفت: در صورت اخلال در نظم عمومی نیز مجازات حبس و جزای نقدی برای راکبان و صاحبان این موتورسیکلت‌ها در پی خواهد داشت تا پیش از آنکه جان خود و دیگر شهروندان را به مخاطره بیاندازند از تردد آن‌ها در هر جایی جلوگیری شود.

وی ضمن هشدار به رانندگان دارای خودروهای تغییر وضعیت داده شده و شوتی عنوان کرد: همیشه فاجعه در نزدیکی هر خودروی شوتی است و متأسفانه شاهدیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودروها، خسارت‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی برای بسیاری از هموطنان به بار می‌آید.

بخشی گفت: با توجه به مطالبه شهروندان، برابر قوانین و مقررات مربوطه و به منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم برای ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان و همچنین نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی به عوامل انتظامی اعم از پلیس راهور، پاسگاه‌های امنیت و بازرسی، پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌ها ابلاغ شده در صورت مشاهده این خودروها آن را سریعاً به مدت ۶ ماه توقیف کنند و راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شود.