زمان : 17 Aban 1388 - 23:21
شناسه : 19840
بازدید : 5929
پاسخی  به مطلب نویسنده فرهنگ سنگ پرانی و سنگ پرانی!! پاسخی به مطلب نویسنده فرهنگ سنگ پرانی و سنگ پرانی!!

پاسخی  از باقری به صالح ناصری

علی اصغر باقری

جناب آقای صالح ناصری سلام علیکم: مرقومه جنابعالی در واکنش به یادداشت «فرهنگ سنگ پرانی» رویت شد. گر چه بنده شما را به این نام نمی شناسم و در کنکاشی که صورت گرفت عنوان دانشجو را برای شما ذکر کردند. لذا با تشکر از این امر به معروف و نهی از منکری که داشتید امیدوارم نحوه دعوت به خیر شما نیز الگویی آموزنده باشد. از جهت اینکه مواردی که یادآور شدیده اید برای بنده هم ابهام داشته مطالبی را به اختصار و متناسب با بندهای شما بیان می نمایم.

1- همه سیاسیون بنا به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اگر دیدند فرد یا افرادی راه خطا می روند وظیفه دارند با رعایت شرایط و مراحل انکار، از منکر جلوگیری نمایند. اگر سیاسیون به وظیفه عمل نکردند طبق حدیث نبوی کسی که نهی از منکر نمی کند ابتدا مورد غضب خداوند واقع می شود. آقای ناصری لطف کنید و نام چند نفر از همه سیاسیون را که چنین نظری در مورد بنده دارند را مشخص نمایید.

2- خوشحالیم که آقای ناصری خود را همیشه در تعادل نگاه داشته و از لغزش و خطا مصون هستند چه رسد به گناه! و اما اگر کسی به دیگری اتهامی نسبت داد که دین را وسیله ای برای رسیدن به منافع شخصی قرار داده باید دلایل محکمه پسند برای ادعای خود داشته باشد.

3- بنده معیاری را مطرح کردم اگر این معیار اشکالی دارد آنرا نقد کنید. تا آنجا که یاد دارم آقای عاصی را در کنار انتقادها دعا کرده ام ولی یاد ندارم ایشان را آن هم در مشهد نفرین کرده باشم! اگر شما بر مدعی و به عبارتی اتهام زنی دلیلی دارید ارائه نمایید. از نظر عقلی و شرعی ما نباید مؤمن را نفرین کنیم. برای آقای فلاح زاده هم جز دعاگویی چیزی نداشتم. موضوع کبریت بی خطر در مورد آقای عاصی هم آن زمان در بشارت نو بحث آن شده بود. اگر شما خیلی مشتاق مناظره بوده و در این کار خبره هستید بهتر است فرد دیگری که افراطی و تفریطی نیست پیدا کنید و اگر هم سنگ خود را پیدا نکردید حداقل تصویر خود را در اختیار سایت یزد فردا قرار دهید تا کاربران چشمشان به یک شخصیت مناظره ای متعادل روشن شود.

4- بنده طی یادداشتی این سوال را مطرح کردم که چرا فرزندان بعضی از بزرگان راهی غیر از راه پدر می روند و در آن نوشته از جمله به عملکرد فرزندان مرحوم آیت الله خاتمی انتقاد داشته و هنوز هم دارم. مسئله طومار هم که بیش از 20 متر امضاء جمع شد یک کار جمعی بود نه فردی.

5- شما منافعی که باعث شد چنین و چنان شود و الآن نشود را بیان کنید تا کاربران بیشتر با اتهامات شما آشنا شوند و همانطور که در بند 4 یاد آور شدید دور از انصاف است که فرد خبره ای چون شما که تسلط کامل بر نظرات همه سیاسیون دارد با یک فرد ناشی مناظره نماید. شب به خیر

یزدفردا