زمان : 13 Mordad 1403 - 14:39
شناسه : 198003
بازدید : 2661
امضای تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی یزد و اتاق مشترک ایران و آلمان امضای تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی یزد و اتاق مشترک ایران و آلمان یزدفردا: نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یزد و هیئت‌رئیسه اتاق ایران آلمان به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این نشست ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین اتاق بازرگانی یزد و اتاق ایران و آلمان، مقرر شد میز اتاق مشترک ایران و آلمان در اتاق بازرگانی یزد افتتاح شود.

در ابتدای این نشست رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به روابط تاریخی و گسترده تجاری ایران و آلمان گفت: ایران و آلمان از دیرباز دارای روابط تجاری و اقتصادی گسترده‌ای بوده‌اند و صنایع یزد از این ارتباط بهره برده‌اند. دراین‌بین ارتباط دیرینه اتاق بازرگانی یزد و اتاق مشترک ایران و آلمان نقش پر رنگی در توسعه این ارتباطات داشته است. امروز باتوجه‌به ظرفیت‌های فراوان هر دو کشور امکان ارتقای این همکاری‌ها به سطح جدیدی وجود دارد.

مجتبی دستمالچیان افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما برطرف‌کردن مشکلاتی است که تاجران دو کشور با آن مواجه هستند ما باید تلاش کنیم تا با هم‌فکری و همکاری نزدیک این موانع را از میان برداریم و مسیر را برای فعالیت‌های تجاری آسان‌تر کنیم.

وی تأکید کرد: برنامه‌هایی مانند اعزام هیئت‌های تجاری از جمله مواردی است که می‌تواند به افزایش تعاملات و تبادل تجربیات بین تاجران دو کشور کمک کند این هیئت‌ها می‌توانند فرصتی مناسب برای شناخت بهتر، بازارها، نیازها و ظرفیت‌های موجود فراهم آورند.

دستمالچیان افتتاح میز اتاق مشترک ایران و آلمان در یزد را گامی بزرگ در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی عنوان کرد و تصریح کرد:  این اتاق می‌تواند بستری مناسب برای ارتباط مستقیم و مستمر تجار و کارآفرینان دو کشور فراهم کند و به‌عنوان مرکزی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی و تجاری عمل نماید.

اتاق مشترک ایران و آلمان با تمام ظرفیت‌ها در کنار اتاق یزد خواهد بود

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان نیز این نشست را شروعی برای همکاری‌های بیشتر عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با آغاز به کار دوره هیئت‌رئیسه جدید بنا داشتیم ارتباط را با استان‌ها افزایش دهیم؛ باتوجه‌به اینکه یزد از استان‌های صنعتی است و کارآفرینان بزرگ به جامعه صنعت معرفی کرده است، یکی از اولین مقصدهای ما برای گسترش روابط بود.

شاهین اصغری افزود: روابط ایران و آلمان در تاریخ همواره روابط دوستانه و نزدیک بوده است و مسائل سیاسی نتوانسته روابط دوستانه و تجاری بین دو ملت ایران و آلمان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

وی تأکید کرد: امروز اینجا هستیم تا با کمک هم این روابط را مستحکم‌تر کنیم و ارتباط صنایع ایرانی و آلمانی را گسترش دهیم. اتاق ایران و آلمان به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اتاق مشترک با تمام ظرفیت‌ها در کنار اتاق یزد خواهد بود تا در سایه همکاری‌های مشترک به اهداف خود دست یابیم.

سید فراز جبلی مدیر عامل اتاق مشترک ایران و آلمان نیز این نشست را بابی برای آغاز همکاری‌های بیشتر عنوان کرد و گفت: فرصت خوبی است تا بتوانیم توان و ظرفیت‌های موجود را شناسایی و برای همکاری‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

جبلی همچنین به بررسی و تشریح برخی مسائل فعالان اقتصادی ایران در زمینه ارتباط با تجار و بازرگانان آلمان پرداخت.

در پایان این نشست همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی یزد و اتاق مشترک ایران و آلمان به‌منظور افتتاح میز اتاق مشترک ایران و آلمان در اتاق یزد و گسترش همکاری‌ها به امضای طرفین رسید.

گفتنی است در این نشست آقایان جمیلی عضو هیئت‌رئیسه، روغنی گلپایگانی نایب‌رئیس، وبر عضو هیئت‌رئیسه اتاق مشترک ایران و آلمان و اولکه مدیر بخش اقتصادی سفارت آلمان نیز به‌صورت آنلاین حضور داشتند.