زمان : 12 Aban 1388 - 23:23
شناسه : 19779
بازدید : 5623
 انصاری: دولت می‌خواهد مجلس را خلع ید كند انصاری: دولت می‌خواهد مجلس را خلع ید كند

 انصاری:

دولت می‌خواهد مجلس را خلع ید كند


نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه در بررسی و تصویب لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها بسیاری از اختیارات مجلس به دولت داده شد گفت: دولت با تقاضای تنها اختیار باقی‌مانده، می‌خواهد مجلس خلع ید شود.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، جمشید انصاری در جلسه علنی روز سه شنبه با استناد به ماده 23 ائین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: بنده خود عضو كمیسیون ویژه تحولات اقتصادی هستم و در طول بررسی لایحه هدفمند كردن یارانه ها در این كمیسیون ، در مراحل مختلفی صرفا با این استدلال كه نقطه نظرات دولت باید تامین شود، كمیسیون چندین بار از تصمیمات خود عدول كرده كه حتی در برخی موارد این مسئله مورد اعتراض اعضا قرار گرفت.

وی افزود:به هرحال آنچه از سوی كمیسیون گزارش شد نهایت هماهنگی با دولت بود و در صحن مجلس هم در بسیاری از موارد، نمایندگان پیشنهاداتی را برای تامین نظرات دولت مطرح كردند.

نماینده زنجان تاكید كرد: در این لایحه همه اختیاراتی كه تا كنون بخش عمده ای از آنها در اختیار مجلس بوده از جمله قیمت گذاری حاملهای انرژی، نحوه تصمیم گیری در مورد توزیع منابع حاصل از اجرای آن و اختیاراتی فراتر از قانون بودجه به دولت داده شده و تنها اختیاری كه برای مجلس باقی مانده و آقای احمدی نژاد متقاضی هستند همان یك اختیار به دولت داده شود و مجلس اساسا از این لایحه خلع ید بشود ، همان سه ردیف در بودجه سنواتی است.

انصاری خطاب به رئیس مجلس گفت: ازشما می خواهم كه از اقتدار مجلس دفاع كنید هرچند به نظر بنده مجلس آنقدر در این لایحه در دادن اختیارات خود به دولت كوتاه آمده كه دیگر چیزی باقی نمانده است.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذكر اظهارداشت: مجلس باید به دولت اعتماد كند به همین دلیل در مواد مختلف دست دولت را باز گذاشتیم ولی از آن طرف دولت هم باید به مجلس اعتماد كند .

وی افزود: وقتی مجلس یك طرح بزرگی را تصویب می كند آن را در لوایح بودجه تخریب نمی كند و این اعتماد باید دوجانبه باشد.

یزدفردا