زمان : 12 Aban 1388 - 23:05
شناسه : 19775
بازدید : 6650
رییس جمهور در مجلس : بنده به مقام معظم رهبری نیز گفتم اگر اجرای لایحه منوط به بودجه سالیانه شود اجرایی نیست-لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها را پس می‌گیریم رییس جمهور در مجلس : بنده به مقام معظم رهبری نیز گفتم اگر اجرای لایحه منوط به بودجه سالیانه شود اجرایی نیست-لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها را پس می‌گیریم
رییس جمهور در مجلس : بنده به مقام معظم رهبری نیز گفتم اگر اجرای لایحه منوط به بودجه سالیانه شود اجرایی نیست-لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها را پس می‌گیریم

یزدفردا:محمود احمدی‌نژاد در گزارشی به مجلس اظهار داشت: نكته اول اینكه این لایحه مهمترین لایحه اقتصادی 30 سال اخیر است.
وی افزود: با تصویب این لایحه كه اقتصاد كشور دگرگون خواهد شد.
وی با تاكید بر اینكه ما به دنبال حذف یارانه‌ها نیستیم خاطرنشان كرد: ما یارانه دارو را به صنف دارو می‌دهیم و یارانه شیر را ب صنف شیر و یارانه آرد را به صنف آرد.
احمدی نژاد ادامه داد: در این فرایند پول یارانه به جیب توزیع كننده یارانه می‌رود و بعد از مردم می‌خواهیم كه توی صف بروند و یارانه‌ةای خود را دریافت كنند.
رییس جمهور تاكید كرد: هدفمند كردن یارانه‌ها باید فراگیر و در سطح كشور انجام شود لذا باید همه كشور را هماهنگ جلو ببریم.
وی افزود: با مشاركت مردم در اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها اكثریت قاطع تحت پوشش این قانون قرار می‌گیرند.
احمدی نژاد گفت: در مدیریت این طرح ما نیازمند ثبات هستیم چراكه یكی از مشكلات ما عدم ثبات در مسایل اقتصادی است.
رییس جمهور افزود: اجرای لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها نیازمند انعطاف است و اجرای آن متفاوت با ساختن یك مدرسه و یك پروژه عمرانی است چراكه در غیر این صورت همه كشور به هم خواهد ریخت.
وی با تشكر از تلاش‌های كمیسیون و نمایندگان در صحن علنی اظهار داشت:اختیارات دولت در این لایحه یكی از نكات كلیدی است.
احمدی نژاد اظهار داشت: دولت‌های قبل اختیار مطلق داشتند ولی زیر بار این كار عظیم نرفتند چطور انتظار داریم كه به دولت اختیارات آن داده نشود.
بنده به مقام معظم رهبری نیز گفتم اگر اجرای لایحه منوط به بودجه سالیانه شود اجرایی نیست.
احمدی‌نژاد افزود: در تصویب و اجرای این لایحه عجله نكنید، اجازه بدهید یك راهكار كه امكان اجرایی شدن لایحه را فراهم می‌كند پیدا كنیم.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: این كه گفته شده منابع آن در بودجه سالیانه دیده شود باعث می‌شود اختیار لازم در اجرای این لایحه نداشته باشد.
وی با بزرگ دانستن این طرح و تاثیر آن در اقتصاد كشور اظهار داشت: چنانچه قانون در مسیر اجرا دچار مشكل شد مانعی نمی‌توانیم در قالب بودجه سنواتی آن را برطرف كنیم چرا كه نیازمند تصمیم‌های كارشناسی و آنی است.
رییس جمهور با تاكید براعتماد نمایندگان به دولت اظهار داشت: ما سهمیه‌بندی بنزین در بودجه سنواتی را فراموش و مشكلاتی كه در اجرا به دنبال داشت، كردیم.

وی افزود: اگر به دولت اجازه دهید كه طرح هدفمندكردن یارانه‌ها را با اختیارات كافی اجرا كند مشكلات حل خواهد شد و آرامش جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد یك حساب برای واریز منابع ناشی از اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها اظهار داشت: در صورتی كه صندوق خاصی برای این كار ایجاد شود مشكلات اجرایی این لایحه چندین برابر می‌شود به نحوی كه اجرای آن غیر ممكن می‌شود.
احمدی‌نژاد تصریح كرد: اگر منابع ناشی از اجرای این لایحه در بودجه سالیانه دیده شود ما لایحه را پس می‌گیریم.

وی افزود: دولت می‌خواهد زیر بار فشار صد هزار تنی می‌خواهد برود شما بگوئید ما چه اختیاراتی می‌خواهد این كار را انجام دهد.
رییس جمهور خاطر نشان كرد: در برنامه‌های توسعه قبلی برای هدفمندكردن یارانه‌ها به دولت‌ها اختیار مطلق داده شده است.
وی افزود: وظیفه بنده این است كه اگر خطری را می‌بینم به مردم اعلام كنم منابع این طرح اگر برود بودجه سالیانه طرح موفق نخواهد شد.

یزدفردا