زمان : 12 Aban 1388 - 22:59
شناسه : 19774
بازدید : 5721
ورود غیر منتظره رییس جمهور به صحن علنی مجلس و مخالفت لاریجانی باسخنرانی خارج ازبرنامه احمدی نژاد ورود غیر منتظره رییس جمهور به صحن علنی مجلس و مخالفت لاریجانی باسخنرانی خارج ازبرنامه احمدی نژاد

ورود غیر منتظره رییس جمهور به صحن علنی مجلس و مخالفت لاریجانی باسخنرانی خارج ازبرنامه احمدی نژاد

رییس جمهور امروز صبح غیر منتظره وارد صحن علنی مجلس شد

یزدفردا:"محمود احمدی نژاد" رییس جمهور صیج امروز به صورتغیر منتظره وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش یزدفردا ، "محمود احمدی‌نژاد" رییس جمهور به منظور بررسی دقیق ماده 13 لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها وارد صحن علنی مجلس شد.

مخالفت لاریجانی باسخنرانی خارج ازبرنامه احمدی نژاد


براساس همین گزارش رییس مجلس شورای اسلامی با درخواست سخنرانی خارج از برنامه رییس جمهور در صحن علنی مخالفت كرد.

"علی لاریجانی" در جلسه علنی روز سه‌شنبه در پاسخ به درخواست رییس جمهور برای صحبت كردن به عنوان نماینده دولت تصریح كرد: دولت 5 دقیقه اجازه اظهار نظر دارد.

احمدی نژاد در واكنش به اظهارات لاریجانی گفت: من بر اساس قانون اساسی به عنوان رییس جمهور هر وقت بخواهم می‌توانم صحبت كنم.

رییس مجلس با رد این این درخواست تصریح كرد: طبق قوانین این درخواست باید كتبا و پیش از طرح موضوع به مجلس داده شود تا در برنامه قرار گیرد.

پس از این گفت و شنود میان لاریجانی و احمدی نژاد، سه تن از اعضای هیئت رییسه، (باهنر، میر تاج الدینی و محمد دهقان) به گفت و گو با رییس مجلس پرداختند و در نهایت رئیس جمهور به ارائه گزارش خود پرداخت

مخالفت مجلس با تشكیل صندوق هدفمند سازی یارانه‌ها

به گزارش یزدفردا" در ماده 13 لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها دولت پیشنهاد ایجاد صندوقی برای این كه منابع حاصل از اجرای این قانون به آن واریز شود را مطرح كرده است اما مجلس در رای كه به ااخطار قانون اساسی "جمشید انصاری" داد ایجاد این صندوق را مغایر اصل 53 قانون اساسی دانست.


مجلس شورای اسلامی با ایجاد صندوقی برای واریز منابع حاصل از اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها مخالفت كرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در حین بررسی جزئیات لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها، هادی قوامی نماینده اسفراین پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در مورد ماده 13 لایحه را مطرح كرد كه این پیشنهاد،‌اخطار قانون اساسی جمشید انصاری نماینده زنجان را در پی داشت.

دولت در لایحه مزبور تشكیل صندوق هدفمندسازی یارانه‌ها را پیش‌بینی كرده بود كه صندوقی دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت موسسه عمومی غیردولتی اداره می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مكلف می‌شدند تمامی منابع حاصل از اصلاح قیمت‌های مشمول قانون هدفمندساری یارانه‌ها را به حساب این صندوق واریز كنند.

جمشید انصاری با استناد به اصل 53 قانون اساسی اظهار داشت: براساس این اصل كلیه دریافت‌های دولت باید در حساب‌های خزانه‌داری متمركز می‌شود لذا ایجاد صندوقی خارج از خزانه دولت با این اصل قانون اساسی مغایرت دارد.

علی‌لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این اخطار از نمایندگان خواست تا رای شان را درخصوص اخطار اصل 53 قانون اساسی اعلام كنند كه نمایندگان مجلس نیز با 174 رای موافق و 19 رای مخالف این اخطار را وارد دانستند لذا پیشنهاد هادی قوامی در خصوص بازگشت به لایحه دولت در مورد ماده 13 مطرح نشد.

برای واریز منابع حاصل از اجرای لایحه

حساب هدفمند سازی یارانه‌ها افتتاح می‌شود


با تصویب مجلس دولت مكلف شد تمام منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به حساب خاصی به نام هدفمند سازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری كل واریز كند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها با تصویب ماده 13 دولت را مكلف كردند تمام منابع حاصل از اجرای این قانون را به حساب خاصی به نام هدفمند سازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری كل واریز كند.

براساس صد در صد وجوه واریزی در قالب قوانین بودجه سنواتی برای موارد پیش‌بینی شده در مواد (8)و (9) و (12) مبنی بر چگونگی توزیع یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت.

همچنین براساس این مصوبه دولت مكلف است اعتبارات منابع و مصارف موضوع مواد مذكور را در 4 ردیف مستقل در لایحه بودجه سنواتی درج كند.

كمك‌های نقدی و غیرنقدی ناشی از اجرای این قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات بردرآمد موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 66 و اصلاحیه‌های بعدی آن معاف است.

همچنین دولت مكلف است گزارشی تفصیلی این ماده را هر شش‌ماه به دیوان محاسبات كشور و مجلس ارائه نماید.

براساس این مصوبه تنخواه مورد نیاز اجراء این قانون در تنخواه بودجه سنواتی منظور و از محل منابع حاصل از اجراء این قانون در طول سال مستهلك می‌شود.

جابه‌جایی اعتبارات موضوع این قانون در مواد 8و9و12 حداكثر ده واحد درصد در بودجه سنواتی مجازات به طوری كه كل وجوه حاصل در موارد پیش‌بینی شده در این قانون مصرف شود.

یزدفردا