زمان : 12 Aban 1388 - 22:33
شناسه : 19768
بازدید : 4092
 نصیر پور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم: استرداد لایحه در شرایط فعلی اقدامی مثبت است نصیر پور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم: استرداد لایحه در شرایط فعلی اقدامی مثبت است

 نصیر پور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم:

استرداد لایحه در شرایط فعلی اقدامی مثبت است

یزدفردا "عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استرداد لایحه هدفمندكردن یارانه‌ توسط دولت از مجلس را در شرایط فعلی جامعه اقدامی مثبت ارزیابی كرد.

مجید نصیرپور در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، ‌اظهار داشت: باتوجه به برخی مولفه‌ها از جمله ركود اقتصادی در خارج و داخل، كاهش رشد اقتصادی از 8 به 6 درصد در سال‌های اخیر در كشور، مسكوت ماندن یا استرداد اجرای لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها می‌تواند از برایندی سازنده برخوردار باشد.

وی خاطر نشان كرد: به نظر می‌رسد قوه مجریه باید با همكاری مجلس شورای اسلامی با یك برنامه‌ریزی علمی دقیق، ‌جامع و بلند مدت و پلكانی شرایط اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها را دركشور فراهم كند.

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: مهمتر از شكل اتفاقی كه در خصوص هدفمندكردن یارانه‌ها قرار است در جامعه به اجراء درآید اهمیت موضوع و تبعات جانبی آن است كه باید به طور دقیق لحاظ شود.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: بسیاری از كارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس بر این امر اذعان دارند در مقطع فعلی باتوجه به عدم ثبات اقتصادی و فشارهایی كه بر مردم وارد می‌شود، اجرای هدفمندكردن یارانه‌ باید به زمان دیگر موكول شود.

نصیرپور درادامه به شعارهای دولت نهم و دهم در زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره كرد و افزود: رییس جمهور در هنگام انتخابات در سال 1384 و 1388 شعار خود را دولت "رفاهی" قرار دارد، به عبارتی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به عنوان یك استراتژی مد نظر درآمد، بنابراین در شرایط فعلی كه هنوز بسیاری از زیرساخت‌هایی فراهم نشده است به نظر می‌رسد اقدام مثبتی نباشد .

وی خاطر نشان كرد: دولت باید شرایط را برای هدفمندكردن یارانه‌ها در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مدنظر قرار دهد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: بررسی‌ها بیانگر این است چون بخش تولید و خدمات ما براساس یارانه‌ قرار گرفته؛بنابراین اگر حمایت‌ها یارانه‌ای یكباره قطع شود، چه تولید كننده،‌ چه اقشار آسیب‌پذیر و چه آحاد جامعه همگی آسیب می‌بینند.

این نماینده مجلس یادآور شد: چه خوب است آقای رییس جمهور در همه حوزه‌ها صدای منتقدین را استماع كرده و بعد درجهت افزایش بهره‌وری بكار گیرند.

یزدفردا