زمان : 12 Aban 1388 - 22:23
شناسه : 19766
بازدید : 4890
مصباحی مقدم  رییس كمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی: رییس جمهور تاكید بلیغی بر تغییر حساب ویژه و تبدیل آن به صندوق نداشتند-احتمال استرداد لایحه ضعیف است مصباحی مقدم رییس كمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی: رییس جمهور تاكید بلیغی بر تغییر حساب ویژه و تبدیل آن به صندوق نداشتند-احتمال استرداد لایحه ضعیف است

مصباحی مقدم  رییس كمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی:

رییس جمهور تاكید بلیغی بر تغییر حساب ویژه و تبدیل آن به صندوق نداشتند-احتمال استرداد لایحه ضعیف است


یزدفردا"مصباحی‌مقدم اظهار داشت: رییس جمهور قبلاً تاكید بلیغی بر تغییر حساب ویژه و تبدیل آن به صندوق نداشتند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم رییس كمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینكه زمان تشكیل جلسات كمیسیون ویژه دولت در مورد اصلاح جدول قیمت‌ها و دهك‌های مشمول یارانه‌ها تاكید داشت گفت: رییس جمهور نیز در خصوص اصلاح این موارد تاكید داشتند.

وی در ادامه افزود: كمیسیون ویژه در ارتباط با موارد تاكیدی رییس جمهور همراهی موارد را اصلاح كرد.

مصباحی مقدم اظهار داشت: رییس جمهور در مورد برگشت صندوق پیشنهادی به حساب ویژه پیشنهاد داده بود كه این مورد را بررسی نمایید و استدلال ایشان این بود كه دست دولت بازتر خواهد شد و بهتر است .

رییس كمیسیون ویژه تصریح كرد: رییس جمهور تاكید بلیغی بر تغییر حساب ویژه و تبدیل آن به صندوق نداشتند.

نماینده تهران خاطر نشان كرد: باتوجه به آن كه تشكیل صندوق مورد نظر خلاف قانون اساسی است و با این كار 30درصد از بودجه دولت از امكان نظارت و حسابرسی دیوان محاسبات خارج می‌شد كمیسیون با این مسئله موافقت نكرد.

وی با تاكید بر این كه در زمان تشخیص و موافقت نكردن كمیسیون ویژه با تشكیل این صندوق نمایندگان دولت نیز حضور داشتند گفت: نمایندگان دولت نظرات خود را مطرح كردند و كمیسیون نیز با دلایل با آن مخالفت نمود.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: رییس جمهور در زمان مخالفت كمیسیون با این تغییر صندوق مطلع شد و اشاراتی نیز داشتند اما تاكیدی بر آن نداشتند و تاكید امروز رییس جمهور در آن زمان اصلاً وجود نداشت.

رییس كمیسیون ویژه در پاسخ به این سئوال كه آیا كمیسیون ویژه برای استرداد لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها جلسه‌ای برگزار خواهند كرد یا خیر؟ گفت: برای تشكیل جلسه كمیسیون ابتدا باید هیات رییسه مجلس لایحه را به كمیسیون برگرداند در آن زمان بررسی مجدد صورت می‌پذیرد.

مصباحی‌مقدم تصریح كرد: قبول استرداد لایحه از سوی مجلس بسیار ضعیف است.

یزدفردا