زمان : 12 Aban 1388 - 22:19
شناسه : 19765
بازدید : 4929
با این وضع در آینده مشکل خواهیم داشت فلاحت پیشه: تقاضای استرداد لایحه دغدغه آفرین بود با این وضع در آینده مشکل خواهیم داشت فلاحت پیشه: تقاضای استرداد لایحه دغدغه آفرین بود

با این وضع در آینده مشکل خواهیم داشت

فلاحت پیشه: تقاضای استرداد لایحه دغدغه آفرین بود

یزدفردا:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تقاضای امروز احمدی نژاد دغدغه ای جدی برای نمایندگان ایجاد کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص تقاضای استرداد لایحه هدفمند كردن یارانه ها از سوی دولت، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی با دیده اغماض این لایحه را بررسی كرد و تلاش كرد هم فشار كمتری به مردم تحمیل شود و هم نظر دولت تامین گردد.

وی افزود: به این ترتیب تا ماده 13 لایحه، كارها خوب پیش رفت اما دولت در این ماده تشكیل یك صندوق غیر دولتی را پیش بینی كرده بود كه از 10 تا 40 هزار میلیارد تومان پول وارد آن می شود اما در قالب بودجه سنواتی دیده نمی شود.

نماینده اسلام آباد غرب تاكید كرد: در واقع در این ماده، دولت انتظاری فراتر ازقانون اساسی ازمجلس دارد وبه همین دلیل نمایندگان مجلس نیز در جلسه علنی امروز، تشكیل صندوق هدفمند كردن یارانه ها را با بیش از 170 رای، خلاف قانون اساسی دانستند.

فلاحت پیشه گفت: تقاضای استرداد این لایحه از سوی رئیس جمهور یك دغدغه جدی را در مرحله قانونگذاری و اجرا ایجاد كرد؛ چرا كه سه قوه باید به صورت تفاهمی و همدلی این قانون مهم و اساسی را اجرا كنند؛ حال اگر اختلافات در مرحله قانونگذاری به این حد باشد و به مرحله اجرا نیز كشیده شود قطعا در آینده با مشكلات جدی مواجه خواهیم شد.

عضو شورای مركزی فراكسیون اصولگرایان با تاكید براینكه باید تلاش كنیم تا كار به استرداد لایحه نكشد، اظهارداشت: باید نهایت تفاهم برای حل اختلاف نظرات بین مجلس و دولت صورت بگیرد و راه حلی در چهارچوب قانون اساسی برای این منظور در پیش گرفته شود.

وی افزود: اگر كار به استرداد لایحه كشیده شود، مردم باید به مجلس حق بدهند كه با استرداد لایحه موافقت كند چون رئیس جمهور امروز رسما اعلام كرد كه اگر انچه ما می خواهیم در ماده 13 تصویب نشود ، دولت نمی تواند قانون را اجرا كند.

فلاحت پیشه گفت: در واقع رئیس جمهور در جلسه علنی امروز اعلام كرد كه دولت برای اجرای هدفمند كردن یارانه ها اختیارات فراقانونی می خواهد.

یزدفردا