زمان : 12 Aban 1388 - 22:15
شناسه : 19764
بازدید : 3660
 با مشروط کردن به تامین نشدن نظرات احمدی نژاد درخواست استرداد را تقدیم مجلس کرد با مشروط کردن به تامین نشدن نظرات احمدی نژاد درخواست استرداد را تقدیم مجلس کرد

 با مشروط کردن به تامین نشدن نظرات

احمدی نژاد درخواست استرداد را تقدیم مجلس کرد


یزدفردا"عضو هیئت رییسه مجلس از تقاضای کتبی رییس جمهور برای استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه خبر داد.

محمد دهقان عضو هیئت رییسه مجلس در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت این تقاضا از سوی رییس جمهور به صورت مشروط به هیئت رییسه ارائه شده است.

وی افزود: تقاضای احمدی نژاد این است که 99 درصد خواسته هایش در این لایحه تامین شده و چنانکه یک درصد باقی مانده که به ایجاد صندوقی برای بازپرداخت منابع هدفمند کردن یارانه ها مربوط است تامین شود، به همه خواسته هایش خواهد رسید.

نماینده طرقبه خاطر نشان كرد: البته با توجه به اینكه مجلس در بررسی شور دوم لایحه قرار دارد رئیس جمهور بر اساس ماده 137 نمی تواند درخواست استرداد لایحه را مطرح كند.

وی افزود: در وضعیت كنونی رئیس جمهور باید تقاضای كتبی خود را برای باز پس گیری لایحه ارائه دهد و مجلس آنرا بررسی نماید .

این گزارش می افزاید: این درخواست زمانی از سوی رئیس جمهور مطرح شد كه نمایندگان با ایجاد صندوقی برای واریز منابع ناشی از اجرای هدفمند كردن یارانه ها مخالفت كردند و در ماده 13 این لایحه پیش بینی شده بود كه این منابع در بودجه های سنواتی دیده شود.

اما رئیس جمهور با بیان اینكه اجرای هدفمند كردن یارانه ها نیازمند اختیارات زیادی است با پشنهاد مجلس مخالفت كرد و بردرخواست خود مبنی بر ایجاد صندوقی برای این منظور اصرار ورزید.

یزدفردا