زمان : 12 Aban 1388 - 22:09
شناسه : 19762
بازدید : 5032
نظر هیات رییسه مجلس:وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ندارد، مجلس اصرار نخواهد کرد نظر هیات رییسه مجلس:وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ندارد، مجلس اصرار نخواهد کرد

نظر هیات رییسه مجلس:وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ندارد، مجلس اصرار نخواهد کرد 


یزدفردا"محمد دهقانی پس از جلسه اعضای هیات رییسه مجلس گفت: نظر هیات رییسه این است که وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ندارد، مجلس اصرار نخواهد کرد

به گزارش یزدفردا "محمد دهقانی نقندر در گفتگو با خانه ملت اظهارداشت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز طی نشستی موضوع تقاضای رئیس جمهور برای استرداد لایحه هدفمند كردن یارانه ها را بررسی كرد.

وی افزود: تقاضای استرداد لوایح از سوی دولت در شرایطی كه مجلس كلیات آن لایحه را بررسی كرده باشد، نیازمند رای گیری از نمایندگان است؛ لذا استرداد لایحه هدفمند كردن یارانه ها كه كلیات و تاحدود زیادی جزئیات آن تصویب شده است، تنها با رای مجلس امكان پذیر است.

نماینده چناران و طرقبه خاطر نشان كرد: در صورت اصرار رئیس جمهور بر استرداد لایحه، در جلسه علنی فردا قبل از اینكه مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه هدفمند كردن یارانه ها بشود، در خصوص استرداد لایحه از نمایندگان رای گیری خواهد شد.

وی افزود: اگر نمایندگان با استرداد موافق باشند كه كار متوقف می شود اما اگر نظر مجلس مخالف استرداد بود، دو ماده باقیمانده از لایحه نیز بررسی و تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینكه شخصا با استرداد لایحه مخالف هستم ، تاكید كرد: من نه تقاضای استرداد لایحه را از سوی دولت كار مناسبی می دانم و نه رای موافق نمایندگان با استرداد را كار دقیقی می بینم .

وی گفت: موضوع هدفمند كردن یارانه ها چند سال است كه مطرح شده و ذهن جامعه برای این كار آماده است، مجلس نیز حداكثر تفاهم با دولت را در این خصوص داشته و طی جلسات متعدد بررسی این لایحه در كمیسیون ویژه ، 99 درصد نظرات رئیس جمهور را تامین كرده است و این یك درصد باقی مانده را دیگر قانون اساسی اجازه نمی دهد.

دهقانی گفت: ما از دولت می خواهیم كه خویشتنداری كند و مجلس هم زحمات دولت و كمیسیون ویژه را در نظر داشته باشد تا ان شاءالله با تصویب نهایی لایحه این افتخار نصیب همین دولت شود.

عضو هیات رئیسه اظهارداشت:این حرف كوچكی نیست كه در حالی كه مجلس یك سال و دولت دو سال وقت صرف بررسی این لایحه كرده است حال بگوئیم برگردیم به روز اول.

دهقانی گفت: با توجه به اینكه نظر بعضی از بزرگان مجلس و افراد موثر در هیات رئیسه موافقت با استرداد لایحه است به احتمال زیاد لایحه هدفمند كردن یارانه ها فردا مسترد می شود و این موضوعی نیست كه بتوان به راحتی از كنار آن گذشت چون با این كار همه زحمات مجلس و دولت از بین می رود.

وی افزود: نظر هیات رئیسه این است كه وقتی دولت آمادگی اجرای لایحه را ندارد صلاح نیست این موضوع را تحمیل كنیم.

یزدفردا