زمان : 21 Tir 1403 - 16:17
شناسه : 197319
بازدید : 2956
آماده‌سازی ورزشگاه نصیری یزد برای میزبانی لیگ برتر آماده‌سازی ورزشگاه نصیری یزد برای میزبانی لیگ برتر یزدفردا: مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته و در حال انجام برای اصلاح مشکلات و آماده سازی ورزشگاه شهید نصیری یزد برای میزبانی مسابقات لیگ برتر، تاکید کرد: تلاش داریم کام یزدی‌ها از صعود به لیگ برتر را با این اقدامات و جلوگیری از بازی‌ها در خارج استان تلخ نکنیم.

به گزارش یزدفردا: «زهیر حاجی حسینی» امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در بازدید میدانی خبرنگاران از روند اصلاح زیرساختها و آماده‌سازی مجموعه شهید نصیری یزد برای میزبانی شایسته از مسابقات لیگ برتر فوتبال، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)،  اظهار کرد: قطعاً دغدغه‌هایی که برخی رسانه‌ها در این باره انعکاس دادند، به حق بوده و تلاش داریم زیرساختها را برای این میزبانی‌ها در موعد مقرر آماده کنیم.

وی در ادامه افزود: عمر ورزشگاه شهید نصیری بالغ بر ۲۵ سال از زمان بهره برداری می‌گذرد و طی سالیان سال تنها میزبان مسابقات فوتبال بوده لذا طی این سالها دچار استهلاک و برخی مشکلات شده و از طرفی نیز با تغییر استانداردهای ورزشگاهی در گذر زمان، نیازمند برخی اصلاحات در ورزشگاه هستیم.

حاجی‌حسینی گفت: البته در طی این سالها برخی اقدامات جزئی به فراخور زمان و نیاز را در این ورزشگاه شاهد بودیم و در واقع اقدامات اساسی در مورد اصلاح و مرمت آن انجام نشده است.

وی با اشاره به۴۱ مورد اشکالات وارده از سوی سازمان لیگ، تعداد ۱۰ تا ۱۵ مورد از آنها را اشکالات اساسی خواند که در جلسات با سازمان لیگ پیرامون آن مذاکراتی داشتیم و اصلاح آنها مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان از جمله این موارد را تامین نور استاندارد ورزشگاه خواند و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ لوکس نور داریم ولی باید نور ورزشگاه تا ۱۵۰۰ لوکس افزایش دهیم.

وی از دیگر نیازهای اساسی ورزشگاه شهید نصیری را صوت جامع، ایجاد گیت‌های ورودی، ایجاد سامانه بلیط فروشی، جایگاه تیم‌ها، راه های دسترسی، چمن ورزشگاه و نرده‌های جلوی جایگاه تماشاچیان ذکر کرد و افزود: البته موارد دیگری مانند اماده سازی اتاق VAR و موارد جزئی دیگری نیز است که تامین آنها زیاد دشوار نخواهد بود.

حاجی حسینی در مورد علت تاخیر در اجرای طرح اصلاحی ورزشگاه نیز گفت: امسال دو تیم لیگی چادملو و شهید قندی به عنوان نمایندگان یزد به صورت مداوم در این ورزشگاه بازی داشتند و این در حالی بود که برخی کارهای اصلاحی قطعاً نیازمند زمان زیادی است.

وی عنوان کرد: موضوع دیگر تامین برآورد هزینه برای اصلاح ورزشگاه ۱۱۰ میلیارد تومان بود در حالی که کل مبلغ بودجه عمرانی ورزش استان ۲۰۰ میلیارد تومان است که در این مدت مذاکرات فراوانی برای تامین اعتبار نیاز داشت که ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و مابقی از منابع مختلف داخل استان تامین شده است و الان نیز ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی به صورت اعتباری در ادامه محقق خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: البته اقداماتی نیز از قبل و در جریان بازی‌های لیگ انجام دادیم که از آن جمله انعقاد قرارداد نصب اسکوربورد ورزشگاه از اسفندماه بود و در مورد چمن نیز اقداماتی را صورت دادیم که اکنون در اوج گرمای تابستان دارای چمن سبزی هستیم.

وی با بیان این که مجموعه مدیریتی کنونی ورزش و جوانان استان در واقع میراث دار گذشتگان است، گفت: متاسفانه تنها زمین بازی استان برای برگزاری بازیهای لیگ نیز در فصل گذشته همین زمین شهد نصیری بوده است.

حاجی حسینی خاطرنشان کرد: البته اداره کل ورزش و جوانان استان در مجموعه ورزشگاه شهید نصیری یزد به دنبال انجام کار اصولی است به عنوان نمونه متراژ اسکوربورد ورزشگاه با کیفیت بالا و در قالب بهترین قرارداد در دستور کار داریم و همین مسائل باعث شده که اعتبار مورد نیاز برای اصلاح ورزشگاه به این اندازه برآورد شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان یکی از مهمترین اختلافات استان با سازمان لیگ را مربوط به چمن ورزشگاه است که حدود ۱۰ سال بیشتر از استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است به طوری که سازمان لیگ معتقد است که چمن به طور کامل باید تعویض شود ولی در صورت انجام دادن آن قطعاً نیمی از فصل لیگ برتر را برای میزبانی استان از دست بدهیم لذا درخواست داشتیم که با برخی اصلاحات و رفع ناهمواری‌ها، همین چمن را به صورت استاندارد برای برگزاری بازی‌ها تحویل لیگ بدهیم تا شیرینی صعود نماینده فوتبال یزد به لیگ برتر به کام مردم استان تلخ نشود.

«محمد رضا حدادزاده» دادستان یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات در حال انجام توسط اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: قطعا فوتبال یک ورزش سرگرم کننده است که باعث نشاط اجتماعی جامعه می‌شود و باید دولتمردان به ان اهتمام داشته باشند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که در مباحث اداری، تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار و سایر موارد اقدامی بسیار دشوار و پیچیده است لذا خواستار همت مسئولان استان هستیم تا به موقع ورزشگاه را آماده میزبانی لیگ برتر کنیم.

حدادزاده در پایان نیز ابراز امیدواری کرد با رفع بخش عمده‌ای از اشکلات، مسئولان لیگ نیز متقاعد شوند که یزد میزبان بازی‌ها باشد تا در آینده سایر موارد دیگر با توجه به تامین اعتبار رفع شود.