زمان : 20 Tir 1403 - 13:38
شناسه : 197254
بازدید : 3393
نگهداری بافت شهر میراث جهانی یزد نیازمند اعتبارات ملی است رییس شورای اسلامی شهر یزد: نگهداری بافت شهر میراث جهانی یزد نیازمند اعتبارات ملی است یزدفردا: رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: حفظ و نگهداری بافت تاریخی ثبت جهانی شده یزد با اعتبارات موجود امکان پذیر نیست و نیازمند اعتبارات ملی است اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نشده است.

به گزارش یزدفردا: عزیزالله سیفی صبح چهارشنبه در دویست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: ۱۸ تیرماه مصادف با هفتمین سالروز ثبت شهر یزد در میراث جهانی به عنوان اولین و تنها شهر کشور است و این روز را به همه مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوئیم.

وی ادامه داد: یزد اولین شهر کشور است که موفق به کسب این عنوان شده و این فرصت نقش مهمی در توریسم و گردشگری کشور دارد و امروز نام شهر تاریخی یزد در جهان می‌درخشد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: هر چند توسط این شورا اعتبارات ناحیه تاریخی یزد بیش از پنج برابر افزایش داشته اما انتظار و توقع است که وقتی شهری به ثبت جهانی می‌رسد، دولت هم توجه بیشتری داشته باشد.

سیفی اظهار کرد: آنگونه که باید دولت در این بخش کمک نکرد و اعتبار ویژه ای در این زمینه تخصیص پیدا نکرده است و لذا از وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان درخواست داریم در این زمینه پیگیری بیشتری داشته باشند تا اعتبار ویژه ای برای احیای بافت تاریخی یزد تخصیص یابد.